| Komisyon Adı | : | ADALET KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/1) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 19 .07.2018 |
SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Evet, Sayın Aydoğan ve Sayın Kaboğlu Hocamızın da belirttiği gibi aslında gerekçede sadece kimliğin gizli tutulması zorunluluğu dışında herhangi bir gerekçe sunulmamış burada, MİT'in bu özel hukuk uyuşmazlıklarında işte İş Mahkemeleri Kanunu dâhil arabuluculuğa ilişkin tüm hükümlerin uygulanmayacağı ama burada zaten kurumsal bir temsiliyetle bu sorun aşılabilir gibi, hukukçuların daha teknik detayla belirttiği gibi.
Ben de burada ikinci kısımda, ikinci fıkra üzerinde durmak istiyorum. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamı dışına çıkarılması MİT'in. Burada bizler Parlamentoda görev yaparken Bilgi Edinme Hakkı Kanunu gerçekten bizler için önemli bir haktı. Doğru, kurumsal yapılardan gerçek bilgileri sormak ve bu noktada da yorumlarda bulunmak ya da bununla ilgili kanunlar hazırlamak. Şimdi, burada MİT'in kapsam dışına çıkarılması, işte kimliğin gizli tutulması ama burada zaten kurumsal bir yapıdan bize cevap geliyordu, oradaki kişi ya da kim olduğu değil. Bu da aşılabilir. Gerçekten şeffaflıktan uzaklaşarak giderek daha kapalı bir yönetim ve kurumların daha da kapalı hâle gelmesine sebebiyet veriliyor. Ben bir milletvekili olarak buradaki bütün milletvekillerinin gerçekten bu haktan mahrum edilmememiz gerektiğini... Zaten bize oradaki kim veya kişiyle ilgili bilgi gelmiyor, kurumdan bize bir cevap geliyordu. Ben diğer kurum uygulamalarından bahsediyorum. Zaten güvenlik açısından özel hassasiyet içeren konularda da bilgi verilemeyeceği açıkça belirtiliyordu.
Bu konunun tekrar değerlendirilmesini ben de bilgilerinize sunuyorum.
Teşekkürler.