| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Askerlik Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 23 .07.2018 |
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Sayın Muş, siz de herhâlde yaptınız, ben de birçok şirket kurdum ama böyle bir ana sözleşme yazılsaydı ya da birisi yapsaydı herhâlde ben onu işten atardım. Hakikaten, bakın, birçok çelişki söz konusu. Aracılık faaliyeti gösteren kurumlara yetki belgesi veriyor bu şirket, aynı zamanda aracılık faaliyetinde bulunuyor. Bir kere rekabet hukukuna aykırı. Hem aracılık faaliyetinde bulunuyor hem de aracılık faaliyeti gösteren kurumlara yetki belgesi veriyor.
"Uluslararası sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi alma başvurularına cevap vermek, şikâyetler ve anlaşmazlıkların çözümü için ilgili merciler nezdinde girişimlerde bulunmak, önleyici tedbirler almak..." Bu da rekabet hukukuna aykırı aynı zamanda.
Yurt dışında sağlık kuruluşu açmak... Böyle bir gerek mi var yurt dışında sağlık kuruluşu açmaya? Tekrar, şirket kurmaya izin veriyoruz, ayrıca bu şirketin yurt dışında şirket kurmasına da izin veriyoruz, işin içinde bir de şey var yani doğurmuş oluyor, onun için ayrı bir izin gerekiyor normalde biliyorsunuz, prosedüre göre.
"Sağlık meslek eğitimi turizmine yönelik..." "Sağlık meslek eğitimi turizmi" diye bir şey yok. Şimdi, bakın, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun bu kanuna aykırı bulunmayan hükümlerine göre hazırlanacak ana sözleşmesinin imzalanmasını... Türk Ticaret Kanunu'na uygun hazırlanacak, Türk Ticaret Kanunu'na uygun olması gerekir. "Türk Ticaret Kanunu'nun aykırı bulunmayan hükümlerine göre hazırlanacak ana sözleşme..." Ne demek yani bu? "Aykırı olmayacak..." olur mu? "Türk Ticaret Kanunu hükümlerine uygun olarak hazırlanması..." denmesi gerekirken kulağı öbür taraftan...
Ayrıca, şurada, işlenmiş metinde Başkanım "375 kişiyi geçemez çalışacak personel sayısı." diyor, tasarı metninde 150 diyor. Nasıl oldu birden bire? Böyle bir şey mi önereceksiniz yani? Birisi 375, öbüründe 150.
"USHAŞ'daki pay sahipliğine bağlı oy, yönetim, temsil, denetim gibi hak ve yetkiler Sağlık Bakanlığı tarafından kullanılır." Buna da gerek yok yani "Sağlık Bakanlığı tarafından yönetim kurulu üyesi ataması yapılır." demek yeterli. Öyle bir hak yok yani, hak ve yetkiler; yönetim, temsil, denetim hak ve yetkileri diye bir şey yok ki. "Bunlar Ticaret Kanunu hükümlerine uygun olarak yapılır." dendiği zaman ve bu şeyi "Sağlık Bakanlığı yönetim kuruluna atamayı yapar." dendiği zaman hepsi yerine gelmiş olur.
"Mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası tıp ve diğer sağlıkla ilgili mesleklerin eğitimi konusunda teşvikler geliştirmek ve bu alanda belirlediği standartları sağlayan uluslararası öğrencileri ve eğitim kurumlarını desteklemek..." Çok farklı alanlar bütün bunlar. Bir şirket bünyesi içerisinde, uzman bir kuruluş içerisinde yapılması mümkün olmayan işler bunlar. Belki Bakanlığın yapması gereken işler yani bütün bunların hepsini toplayıp, tadat edip bir şirket içerisinde yapmak mümkün değil, gerçekten mümkün değil ve bütün bunların sonucu olarak sağlık turizmini Türkiye'de geliştirmek istiyorsak bu şekilde yapmamamız lazım yani ters olmuş, tam tersine özel sektörü yetkilendirmek gerekirken biz bir kamu kuruluşu, bir KİT ihdas etmişiz burada ve yanlış bir şekilde yapmışız. Siz de bunları biliyorsunuz Mehmet Bey.
Başkanım, maddi hatalar var bunları düzeltmek lazım ve ayrıca, yurt dışında sağlık kuruluşu açma konusunun da tekrar irdelenmesi lazım. Verilen yetkinin bir yetki daha doğurmaması lazım. Ayrıca bütün bunlardan sonra, "Kamu iktisadi teşebbüsleri yönetim kurulu başkan ve üyelerine ödenen tutarda ödeme yapılır." diyorsunuz, anonim şirket kuruyoruz, uluslararası alanda faaliyet gösteriyor ama KİT'lerdeki ödemeleri yapıyoruz şeye. Yani ne özel sektör mantığı var ne kamu mantığı var. Bu baştan ölü doğuyor dolayısıyla yani bu gereken hizmeti, amaçlanan hizmeti veremez ve çok fazla fonksiyon verilmiş şirkete maalesef.
Teşekkür ederim Başkanım.