| Komisyon Adı | : | ADALET KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/1) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 20 .07.2018 |
İBRAHİM ÖZDEN KABOĞLU (İstanbul) - Teşekkürler.
İki nokta... Katılıyorum aynen konuşmalara. Birincisi, bu, Anayasa'ya aykırılıklar zinciri ama değinilmeyen bir husus. "Terör örgütlerine veya Millî Güvenlik Kurulunca Devletin millî güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı..." "Millî Güvenlik Kurulunca..." Millî Güvenlik Kurulu icrai nitelikte bir karar vermeye yetkili değildir. Millî Güvenlik Kurulu sadece tavsiye kararı alır, öneride bulunur, görüş bildirir Bakanlar Kuruluna. Bu bakımdan "Bakan, Millî Güvenlik Kurulunun önerisi üzerine Bakanlar Kurulunca alınan karar..." denmesi gerekiyor, bir. Ama esasen yapılması gereken bu konuda, yargı kararıdır, yargının karar vermesi esas olmalıdır. Bu nedenle ben bu saptamayı yaptıktan sonra bu maddeye ilişkin olarak... Hepsi için yapılabilir, belki son fıkra olarak şöyle ekleme yapmak lazım: "Bu hüküm açısından Anayasa geçersizdir." Çünkü Anayasa'ya aykırılık o kadar yoğun ki Anayasa'yı...
BAŞKAN - "Anayasa bu hükme aykırıdır." mı?
İBRAHİM ÖZDEN KABOĞLU (İstanbul) - Tabii, Anayasa bu hükme aykırıdır ya da daha kestirme yoldan "Anayasa hükümleri geçersizdir." demek lazım ve kolayca bir sonuca ulaşılsın. Çünkü bunları gerçekten zaman içerisinde değerli üyelerin, vekillerin belirttikleri gibi, zaman içerisinde bugünkü konuşmalarımızı hatırlayacağız. Çok sıkıntılara neden olacak. Devlet ile terör örgütlerini ayıran temel fark... Devlet de bir örgüttür çünkü ama hukuk devletini hukuk kuralları bütünü olarak tanımlıyoruz. Terör örgütleri terör örgütleridir, şiddetle illegal olarak amaçlarına ulaşmaya çalışırlar ama devlet ise terör örgütlerine karşı da hukuk yoluyla mücadele eder. O bakımdan bu farkın hiçbir zaman gözden uzak tutulmaması gerekir.
Teşekkür ederim.