KOMİSYON KONUŞMASI

ATAY USLU (Antalya) - Karayolları kamyon ve benzeri araçların hem yük açısından hem de yükseklik açısından kontrollerini yok kenarında yapıyor. Ancak takografa bakılması, kullanım süresine bakılması, "Kaç saat yolda kaldılar?" gibi konular Emniyet veya diğer birimler tarafından yapılabiliyor.

Şimdi, bir yerde bir kamyon, araç durdurulduktan sonra diğer işlemlerin de Karayolları personeli tarafından bakılabilmesinin mümkün kılınmasını istiyoruz çünkü mükerrer durduruluşlar ortaya çıkıyor ya da yük için durdurduğumuz bir araçta gerçekten sürücünün uzun süre direksiyonda kaldığı net olarak gözükebiliyor, uyumadığı hissedilebiliyor, o anda takograf kontrol edilerek gerekiyorsa tutanak düzenlensin, gerekiyorsa dinlenmeye çekilsin ve bir kontrol hakkı orada doğsun istiyoruz. Tamamen trafik güvenliğinin sağlanmasıyla ilgili bir konu bu.

ALİ ÖZTUNÇ (Kahramanmaraş) - Yani bir maddi ceza kesme hakları olacak mı?

ATAY USLU (Antalya) - Tutanak düzenleyecekler, ilgili birime gönderecekler.

YAŞAR TÜZÜN (Bilecik) - Oradaki Karayolları memuru yasal işlem yapabilecek mi, onu söyleyin.

MUSTAFA YEL (Tekirdağ) - Ceza tutanağı tutup Emniyete yollayacak.

ATAY USLU (Antalya) - Tutanak düzenleyerek...

ALİ ÖZTUNÇ (Kahramanmaraş) - Peki, tutanak düzenlendi, Emniyete yollandı, aracın trafikten o gün için, bir saat için, üç saat için meni söz konusu mu?

ATAY USLU (Antalya) - Mutlaka, tabii, hakların tamamını kullanacaklar orada, asıl hedefimiz o çünkü takografta kontrol edilen şey hız ve bir de sürüş süresi. Sürüş süresi çünkü belli bir şoförün belli bir saatin üzerinde aracı kullanmaması gerekiyor, o da onun tarafından kontrol edilsin istiyoruz.