| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/276) ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/275) ve Sayıştay tezkereleri a)Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı c)Karayolları Genel Müdürlüğü ç)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu d)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 05 .11.2018 |
EMİNE GÜLİZAR EMECAN (İstanbul) - Başkanım, birkaç sorum var yani son bir soru şeklinde.
Üçüncü çevre yolu maliyetlerinin çok yüksek olmasından dolayı hem tır taşımacıları hem de şehirler arası otobüs taşımacıları çok büyük sıkıntılar yaşamaktadırlar. Bunların çözümüyle ilgili bir düşünceniz var mı, bir çözüme sahip misiniz? Özellikle gemiyle Pendik Limanı'na gelen tır, yük boşaltmaya Çatalca'ya gitmek zorunda kalıyor, tabii bu da çok ciddi bir sorun.
Bir de Bulgaristan'la olan ikili anlaşmalar revize edilmediği için bu, ciddi sorunlar yaratıyor. Tırların Bulgaristan üzerinden değil de RO-RO üzerinden ürünlerini, yüklerini götürmeleri isteniyor. Burada da şöyle bir sorun karşımıza çıkıyor: RO-RO taşımacılık fiyatlarını ise Danimarkalı DFDS diye bir firma belirlediğinden ve bu fiyatların da çok yüksek olduğundan ciddi anlamda bir mağduriyet yaşıyor taşımacılar. Bu anlaşmalar revize edilecek mi? Muhtemelen bu fiyatların yüksek olması ürünlerin de fiyatlarına yansıyordur.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.
EMİNE GÜLİZAR EMECAN (İstanbul) - Son bir sorum var Başkanım, bunu da bir sorayım.
BAŞKAN - Tabii, onu da bir sorun.
EMİNE GÜLİZAR EMECAN (İstanbul) - Teşekkür ederim.
Yine, kamyonların üçüncü köprüden geçmek zorunda kalmalarının özellikle sebze, meyvede kilo başına 15-20 kuruş daha fazla maliyet oluşturduğunu da artık biliyoruz. Hal taşımacıları bundan da çok ciddi muzdaripler. Bununla ilgili bir çözüm üretecek misiniz?
Teşekkür ediyorum.