| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 15 .01.2015 |
MEHMET ŞEKER (Gaziantep) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Sayın Genel Müdürüm, şimdi, ben BİMER'e başvuruda bulunmuştum. Biliyorsunuz, basında çok çıkıyor, yıllardır da bu gündemde. Çok yağmur yağdığı zaman Hatay Havalimanı, pisti de dâhil her yeriyle su altında kalıyor. Bir kere, burada bir öngörüsüzlük var mı yok mu, bu ayrı bir şey ama orayı yapan firmadan, orada bu işlerle uğraşan kişilerden... Ve hatta orada bir askerî bölge var. Ben onlardan da kırmızı kotla ilgili -onların kot değerleri sabit, değişmez- onların ölçülerini, ne kadar yapıldığını, ne kadar para ödendiğini, bunlarla ilgili bir çalışma yaptım. Bunu da dosyalıyorum. Yakında da bununla ilgili cumhuriyet savcılığına da başvuruda bulunacağım. Nedeni şu: 175 santim dolgu yapılması gereken Hatay Havaalanına maalesef bu yapılmamış. Bu paralar verildi mi? Ne kadar verildi? Ne kadar dolgu yapıldığını göstererek bu rakamlar ödendi? Sizden önce özel idare ne kadar ödedi? Sonra siz devraldığınızda ne kadar ödediniz? Bunlarla ilgili çok detaylı bilgi topluyoruz şu anda. En son sizden aldığımız bilgi çerçevesinde Hatay Havalimanında 0,4 pist başı 80,10 metre yani 80 santimlik bir dolgu yapılmış. 22'de de bu 80-79, hemen hemen bu rakamlar ama iddia şu, oradaki taşeron firmalardan öğrendiğim -Adana'daki bir mühendislik firmasından aldığım bilgiler çerçevesinde bununla ilgili ciddi bir çalışma yapıyorum- 175 santim dolgu yapıldığıyla ilgili iddia var. Ayrıca resmî olarak da Millî Savunma Bakanlığından da bu kotları isteyeceğiz. Askerin kotu en doğru kot yani onlar ki değişmiyor, sabit. Ona göre de bu kotların kaç santim olduğuyla ilgili bir çalışma şu anda yapıyoruz. Sizden istirhamım şu: Lütfen siz de Teftiş Kurulunuzu görevlendirerek... Burada ne kadar ödeme yapılmış? 170 santim olarak mı ödeme yapılmış, daha az mı ödeme yapılmış? Şu anki kot değerleri nedir? Burada yağmur yağdığında, Asi Nehri taştığında bu havaalanı niçin su altında kalıyor? Dünyada su altında kalan, denize dolgu yapılarak su altında kalan bir havaalanı yokken burada bir öngörüsüzlük mü var, yoksa ihaleden kaynaklanan bir yolsuzluk mu var? Bir firma zengin edilmiş midir? Benim ayrıca bununla ilgili çalışmalarım var ve bu konuda sizlerin de bir çalışma yapmanızı, Teftiş Kurulunuzun özellikle bir çalışma yapmasını ve bütün Komisyon üyelerimizi de bilgilendirmenizi rica ediyorum, bu birincisi.
İkincisi, şehrimle ilgili, Gaziantep'le ilgili. Gaziantep Havalimanının, yapıldığı günden beri bir tamiratı var. Siz ne kadar süredir Genel Müdürsünüz biliyorum, bu işin içinde ne kadar süredir emeğinizin olduğunu da biliyorum ama bu havaalanı yapıldığı günden beri ya pisti yapılıyor ya apronu yapılıyor ya başka bir yeri yapılıyor, tekrar dönüp ikinci bir pist yapıldı, ondan sonra ilk pistin tamiratı yapıldı, sonra yeni yapılanın tamiratı yapıldı, şimdi bir tamirat daha yapılıyor. Bize söylenen "Ekim ayında bitecek." idi. Şu anda yapan firma görevini bitirmiş, siz de zaten yeniden bir ihale yapmışsınız. Bunun da tahminen 2018'de biteceği söyleniyor yani yeni yaptığınız ihale bu. Niçin öbür firma görevini yerine getiremedi, bu bir. Niçin bu havaalanının pisti çok sık sıkıntı yaşıyor?
İkinci sormak istediğim, özellikle bu kadar çok tamirat yapılmasının... Şu ana kadar ne kadar para ödendiğiyle ilgili de bir çalışma yapar, bizleri de bilgilendirirseniz seviniriz. Bu ülkenin parası "Bir defa yapalım ve bu işi bitirelim." üzerine kurulu olmalı. Biz çok zengin bir ülke değiliz. Çok ciddi tasarruflarımız da yok. En azından bu işi yaparken bir defada bitirmemiz en doğru olanı. Niçin böyle oluyor? Zeminden mi kaynaklı, yapan firmadan kaynaklı? Yapan firmadan kaynaklıysa şimdiye kadar niçin bu insanlara dönüp "Siz yanlış yaptınız." deyip bunları tahsil etme yoluna gidilmedi? İhaleden mi kaynaklanıyor? Bunlarla ilgili detaylı bilgi verirseniz -hemen hemen Türkiye'nin çok yerinde de bunlarla karşılaşıyoruz- seviniriz.
Bir diğer sorum da yine Gaziantep Havaalanıyla ilgili. Sis o bölgede çok oluyor, hava sıcaklık farkları, gece gündüz farkları olduğu için sis çok görülüyor. ILS cihazı da var. Fakat son zamanlarda bu sisten dolayı uçaklar gelmiyor, inmiyor. ILS cihazının bir başka pistte olduğu, o pisti daha iyi gördüğü ve bu pisti çok iyi görmediği söyleniyor. Bununla ilgili de bize açıklayıcı bilgi verirseniz... Cihaz çalışmıyor mu? Vatandaşın bir kısmı diyor ki: "Söküldü, götürüldü." Herkes bir şey söylüyor ama en doğru bilgi sizde. Niçin uçaklar inmiyor? Türkiye'nin ihracatında 6'ncı büyük il olan, sanayisinde 6'ncı büyük il olan Gaziantep'e günde 20'den fazla uçak geliyor ama o tür durumlarda maalesef demir yolu ulaşımımız da yok, kara yoluyla ulaşmak da çok güç oluyor ve yabancılar da çok gelmek istemiyor.
Yine Gaziantep'le ilgili bir başka sorum şu: Özellikle bu pistlerin bozulmasına sebep olabilir mi? Son üç yıldır Suriye'yle ilgili yaşanan krizden dolayı gerek insani yardım adı altında gerek başka sebeplerle Katar ve Suudi Arabistan'ın çok büyük uçakları o havaalanına indi, 747'ler indi. Bunlarla ilgili bir sıkıntı var mıdır? Yani, o uçakların inmesinin piste bir zararı olmuş mudur? Bunlarla ilgili de bizi aydınlatırsanız sevinirim.
Teşekkür ediyorum.