| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Çay İşletmeleri Kurumu Genel Müdürlüğünün (ÇAYKUR) 2015 ve 2016 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 13 .12.2018 |
MUSTAFA TUNCER (Amasya) - Sayın Başkanım, öncelikle Mevlüt Vekilime teşekkür ediyorum. Biraz önce benim dile getirdiğim konulara dolaylı da olsa destek verdi ama Mevlüt Vekilimin bir hususu düzeltmek istiyorum. Bu iki öneri hem 2015 yılında hem de 2016 yılında var. Bizim verdiğimiz üste taşıma önerisi zaten 2016 yılına ait. Şimdi, 2015 yılında Sayıştay o dönemde henüz parlamenter rejim olduğu için 3092 sayılı Çay Kanunu'nda değişiklik yapılması için "Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı nezdinde girişimlerin sürdürülmesi..." demiş. Mevlüt Vekilimizin dediği 2015 yılı. Gelelim 2016'ya. 2016 yılında Sayıştay muhtemelen 16 Nisan referandumundan sonra herhâlde bunu hazırlamış olsa gerek ki o ileri görüşlülüğüyle Bakanlığın ismini şu şekilde düzeltmiş: 2016, sayfa 2, paragraf 5: "Hazırlanan Çay Kanunu Tasarı Taslağı'nın yasalaşması için ilgili merciler nezdinde..." Altını çiziyorum, "Bakanlık"ı kaldırmış, "ilgili merciler nezdinde girişimlerin sürdürülmesi" demiş. Yani Bakanlık yok ne Sayıştayda ne bizim verdiğimiz konuda. Bu bağlamda, Mevlüt Vekilimin bir yanlış anlaşılmasını düzeltmek istiyorum: Sayıştay "ilgili merciler" diyerek işaret ettiği yer kurumdur, bakanlıktır, komisyondur ve nihayetinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kuruludur. Bu taslağın mutlaka üstle görüşülmesi ve ihtiyaç hâlinde -ki ihtiyaç mutlaka var, yıllardır bu görüşülüyor KİT Komisyonunda- Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kuruluna bu hususun "a, b, c" diye düşünmeden ülke birlik ve beraberliği açısından ÇAYKUR'un, çay üreticilerinin ve çay imalatı yapan kurum ve kuruluşların geleceği açısından götürülmesi gerektiğini düşünüyorum. Hepinize saygılar sunuyorum.