| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 04 .02.2015 |
ALİ SARIBAŞ (Çanakkale) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Öncelikle herkese günaydın.
Öncelikle, burada, başlangıçta adet olarak -ifade edildiği gibi- oldukça az bir ürün. Yani, TRT gibi bir kurumun pazarlama konusundaki adet sayısına baktığımızda burada bence soru şu, her zaman olduğu gibi... Bence bu karara varıldığında ihaledeki yöntem ve ihaledeki firmaların kalite anlamında seçilişiyle ilgili bir sorun var. Yani, bunu etrafından dolaşarak anlatmanın başka hiçbir malumatı yok. Çünkü bir özel sektör de olsa, kamu da olsa ciddi bir şekilde... Ki TRT özellikle bu piyasayı, özellikle yayın ve seste Türkiye'de önderi olduğu bu piyasayı bence çok iyi tanıyor yani buradaki özel sektör firmaları dâhil. Çünkü TRT son on üç yıldır da burada, özellikle dışarıdan fayda ve hizmetler satın aldığı gibi, pazarlamasını da, az önce ifade ettiği gibi "Hizmet kalitesinde yayından çok pazarlama da bizim işimiz değil." anlayışı içerisinde davranarak bu ihaleyi hazırladığına göre şu çok net: Burada, bu piyasada Türkiye'de önder olan ve yayını da bugüne kadar buraya getiren ve özel sektörün tüm firmaları da, daha sonra bu özel firmaları kuran şahıslar da dâhil olmak üzere bu kurumdan yetişmiştir. Onun için burada soru işareti şu... "Ben bu firmaları aşağı yukarı tanımıyorum." demek biraz yanlış algılama getirir yani A firması, B firması, C firması. Burada, bence o firmaların bu kaliteyi, bu kadar kaliteli bir ürünü pazarlama yapıp yapmayacağı konusunda TRT ciddi bir araştırma yapmayarak ve sözleşmesine de ciddi maddeler koymayarak, ihale hatası yaparak ya da dilimin ifade etmek istemediği bir konuda, biraz ilişkiler ağı kurma, o da olabilir, bu anlamda yanlış bir seçim ve tercih yapmıştır. Yanlış bir seçimin tercihinde de daha sonra hâlâ daha öğrenme anlamında söyleyin ya da bunu pazarlama anlamında söyleyin, uzatma sürelerini de devam ettiriyor. Ancak, yine şurada söylüyorum: Kurumlar, bir yerde bunun, 2 bin tanenin ya da bu kadar kalitesi düşük vasıftaki bir ürün ortaya çıktıktan sonra hâlâ daha bunu uzatma cihetine gidilmesi gene yönetim biçimi açısından yönetimin algılamamasını ve kurumda bu kadar bilgili elemanların olması açısından baktığımızda da bunun algılanmamasını ben yani çok hayal edemiyorum. Onun için de bir an önce bu ihalenin uzatılmadan gereği yapılarak bitirilmesi gerekirdi. Yani, bir başka deyişle fesih yetkisini kullanmak ve burada neşteri üzerine çekmek gerekirdi. Bunun ısrar edilerek daha çok uzatılması bu anlamda daha farklı soruların, işaretlerin kafamızda yer edinmesi anlamı taşır.
Onun için, bir öneri yapacağım, biraz esprili olacak ama bence siz en iyisi bu pazarlamayı bırakın, TRT'nin yıllardır biriken bu güzel arşivini getirin herkese; milletvekillerine, siyasilere bu 2 bin taneyi dağıtsanız zaten yetmez, sorun böylece çözülür diyorum.
Teşekkür ederim, saygılar sunuyorum.