| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/1579 |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 19 .02.2019 |
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Değerli arkadaşlar, sonuç olarak, Sayıştayın da tespit ettiği gibi -mevzuat dışı diyelim, peki, Sayın Bekaroğlu öyle söyledi- mevzuat dışı bir iş yapılmış ve bununla ilgili de Sayıştay rapor düzenlemiş ve zimmetle karşı karşıya kalmış sanıyorum kamu görevlileri. Oysa, değerli arkadaşlar, şimdi, kamu bir hizmet alımını özel sektör üzerinden yapabilir elbette ama biz şöyle düşünüyoruz HDP olarak: "Kreş bir haktır." diyoruz ve bununla ilgili yapısal bir tedbir alınması gerekliliği var. Yani her mahalleye bir kreş pek çok siyasi partinin seçim beyannamelerinde var ve bununla ilgili yerel yönetimlere ne görev düşüyorsa, merkezî yönetime ne görev düşüyorsa, bu konuda Sosyal Hizmetler Bakanlığımıza ne görev düşüyorsa bu konuda bence yapısal bir tedbir ortaya konması gerekiyor. Yoksa, o zaman şöyle olur: Kamu bütün konuyu, kreş meselesini özel sektörden hizmet alarak yapmaya başlar eğer kalıcı bir düzenleme yaparsak. Bu da şunu getirir: Diyelim ki, kamu bu anlamda bu yükü de özel sektöre atar, faturalanır, bütçeye bu bir yük olarak yansır ama diğer vatandaşlarımız ücretsiz kreş hakkından yararlanamaz yani yapısal bir tedbir elde etme şansımızı da elden almış oluruz. İşte, bütçelere kaynak koyulur, hizmet özel sektörden satın alınır ama sonra biz her mahalleye bir kreş, ücretsiz bir hak olarak bütün vatandaşlarımıza uygulayabilecek bir kreş hakkını devreye sokamamış oluruz. Belki bu da bir fırsattır arkadaşlar. Yani burada bunu bir yapısal tedbir olarak, yerel yönetimlere ne düşüyorsa, merkezî yönetime ne düşüyorsa, bakanlığa ne düşüyorsa topyekûn yapısal bir tedbir olarak ele almalıyız; yoksa hizmet almak, özel sektöre buradan kaynak transfer etmek çok kolay. Oysa bunu kamusal bir hak olarak düzenlememiz gerektiğini düşünüyorum. Bu anlamda da Belediyeler Birliği elbette diyor ki: "Bu, iyi bir düzenlemedir." ama arkadaşlar, sonuç olarak bir yasanın kötüye kullanımı var. Elbette bununla ilgili bir tedbirin ortaya konulması lazım ama yasanın kötüye kullanımı var. Belediyeler almaları gereken bir tedbir konusunda adımlar atmamışlar, merkezî yönetim bununla ilgili gerekli tedbirleri almamış, daha ucuz diye özel sektörden hizmet almışlar. Oysa yapmamız gereken, dediğim gibi -uzatmadan söyleyeyim- yapısal tedbirdir, yoksa böyle palyatif tedbirlerle sürekli yasa teklifleri önümüze gelir.