| Komisyon Adı | : | BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU |
| Konu | : | Tapu Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/1984) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 27 .06.2019 |
BAKİ ŞİMŞEK (Mersin) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Sayın Başkan, tabii, kentsel dönüşüm projelerinde aslında projenin sahibi devlet yani vatandaşı da sadece müteahhidin eline bırakmak, müteahhidi kendi kaderiyle baş başa bırakmak; burada her ikisi de... Aslında devletin, TOKİ'nin bu projeleri verirken yapı ortaklığı ya da... Dönüşüm projelerinde bazen boş arsalarda da yapı ortaklığı şeklinde giriliyor, orada da müteahhit satıyor. Sonuçta bu mağduriyetlerin yüzde 100 önlenmesi mümkün değil ama özellikle kentsel dönüşüm projelerinde her türlü mağduriyete karşı devlet sözleşmeyle tedbirini almalı yani müteahhit batmışsa, yaptığı işin hak edişi ivedi olarak tespit edilip onun hukuksal boyutu devam etmeli, müteahhit, gerekirse yeni bir müteahhit taahhüt olarak devreye sokulmalı. Yoksa bu binlerce insanın mağduriyeti yıllar boyu devam eder. Taahhüt olarak devlet işin kalanını ihale etsin bu tip işlerde, işi bitirsin. Yani vatandaş, kat karşılığı veren burada mağdur olmasın, aslında TOKİ projelerinde bunun mutlaka yapılması lazım. Yoksa, müteahhit battı, ne olacak şimdi orası, o proje? Otuz yıl, yirmi yıl bekleyecek mi? İcra, haciz, iflas; işin içinden çıkış olmaz yani burada, özellikle bundan sonrakilerde, önce de olan varsa bunlarla ilgili de direkt sözleşmeyi feshedip bununla ilgili aslında... Yani çok uzun mahkeme süreçlerine bırakıp yıllar yılı insanları bekletmenin bir faydası yok, bununla ilgili bir madde konulması lazım. Kısa sürede çözüm olacak. Müteahhit battı, iflas etti, işi yapamıyor, hemen orada devlet devreye girecek, bunun mevcut yaptığı işin tespiti yapılacak, o müteahhit ile devlet arasında şey devam etsin ama kalan işi mutlaka sahiplenen yine devlet olacak. Onu TOKİ'nin kendisinin bitirmesi lazım.
Teşekkür ediyorum.