KOMİSYON KONUŞMASI

MEHMET ŞEKER (Gaziantep) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.

Değerli milletvekili arkadaşlarım, kıymetli bürokratlar; hepinize saygılarımı sunuyorum.

Sayın Genel Müdürün bahsettiği, aslında Sayıştayın da bu konuda uyardığı şeyler çok yerde, hemen hemen Türkiye'nin sadece kamu iktisadi teşebbüslerinde değil, diğer özel sektörde de karşımıza çıkıyor. Gerçekten, biz araştırma-geliştirmeye, bir işi yapmadan önce zemin etüdü yapmaya çok zaman ayırmıyoruz, para da ayırmıyoruz. Onun için de dünyayla bu konuda ciddi şekilde ayrışıyoruz. Dünyadaki çok ciddi firmalar bu işe çok ciddi para harcıyor. Bu işe Türkiye'de de çok ciddi para harcayanlar var. Örneğin, Türk Hava Yolları gibi. Onlar hem yolcu sayılarını artırıyor hem de küresel olarak da dünyada bir güç olmak için mücadele ediyor.

Sayıştayın genel olarak sunduğu bu öneri, sizin de tabii çok ciddi tedbir almanızı gerektiren ve Bakanlar Kurulu kararıyla da bir Etüt Proje ve Yatırım Dairesi oluşturulmuş. Buna kadro ihdası da yapılmış. Bu kadroların gerçekten bu işi yapabilecek kadrolar olması bizim de temennimiz. Ama yapılamadığı ya da onlar tarafından uygulanamadığı yerlerde de dışarıdan hizmet alımının yapılması lazım. Öyle bir şey yaptınız mı? Çünkü bir danışmanlık hizmet alımı kalemi var, orada çok ciddi bir artış var. Onlar bunlar mı yoksa başka bir hizmet alımı mı? Bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.

Bir de bu kadro ihdasındaki arkadaşlar kimlerdir? Gerçekten bu işte ehil midir? Size güç katacak mı? Bu konuda da bize bilgi verirseniz seviniriz.

Tabii, o 26 no.lu tünelde olan hem madde hem zamansal bir kayıp. Tekrar bunların olmaması için de ciddi bir çalışmanın yapılması gerekiyor.

Biz demiryollarına çok önem veriyoruz. Hele hele perşembe günü akşam buradan, Meclisten çıktığımızda, havaalanına gittiğimizde uçakların kalkmadığını görünce gerçekten bir eksiklik olduğunu, bizim şehrimize niye gitmediğini de sorguluyoruz. Türkiye'nin her tarafına ulaşımın sağlanmasını da mutlaka önemsiyoruz. İlk açıklamanızda da belirttiğiniz gibi Sayın Genel Müdür, şey vardı "Yolcu taşımasında yüzde şu kadar artış var." diye sayı olarak veriyorsunuz. Daha önce de bunu eleştirmiştik. Bunu sayı olarak değil, Türkiye'deki toplam ulaşımdaki payı olarak vermeniz lazım. O, 1,5'lardaydı, yine, tahmin ediyorum 1,5-2 gibi rakamlarda. Önemli olan bu sayının artması yani insanların demiryolunu tercih edebilir pozisyona gelmesi. Yoksa, ülkenin nüfusu artıyor, tabii ki yolcu sayısı artacak. O sayılar bizi yanıltmasın. Aldığınız payın artmasının çok önemi var. Onun için de çok ciddi, özellikle yolcu taşıyabileceğiniz yerlere, yeni hızlı tren projelerini oralara yapmanız, onun için de bu Etüd Proje Dairesinin çok önem arz edeceğini tahmin ediyorum.

Teşekkür ediyorum.