| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün daha önce ibra edilen 2011 ila 2016 yıllarını kapsayan 6 hesap yılı ve işlemlerine yapılan itirazlara ilişkin görüşmeler |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 06 .11.2019 |
KEMAL ÇELİK (Antalya) - Arkadaşlarımızı görmekten son derece mutlu olduğumuzu özellikle ifade etmek istiyorum.
Tabii ki KİT Komisyonu çok önemli bir komisyon. Burada muhalefetteki arkadaşlarımızın bazı hususları dile getirmelerinin de çok faydalı olduğunu, önemli olduğunu da düşünüyorum. Kurumlarımız da bundan gerekli ikazı, gerekli şeyi alacaklardır. Yani bir yanlış varsa tabii ki düzeltilecektir, gereği yapılacaktır. Önemli olan ülkemizdir, ülkemizin tartışarak, doğruları ortaya koyarak gelişmesi, büyümesi en önemli hedefimizdir, Türkiye Büyük Millet Meclisinin de böyle bir fonksiyonu vardır, inşallah bunu en iyi şekilde değerlendireceğiz. Tabii, yapılanları da göz ardı etmememiz lazım. Özellikle burada iki havalimanı gündemde, hem Kütahya hem de İstanbul Havalimanı. İstanbul Havalimanı zaten daha yapılmaya başlamadan önce tartışılmaya başlandı çünkü dünyanın en büyük havalimanı yapılıyordu. Bu, dünyanın en büyük havalimanının yapılmasını engellemek için de ciddi çalışmalar yaptılar. Hatta bazı ülkeler dediler ki: "Üçüncü havalimanını yapmayın." Yani böyle tehditler geldi 2013'ten beri yani Gezi'den beri böyle tehditler geldi ama Türkiye bunu yaptı.
Şimdi tabii, Türkiye üçüncü havalimanını yaptı tüm karşı çıkmalara rağmen, bunu yapan bir ülke hâline geldi. Devlet Hava Meydanları İşletmesine de teşekkür etmemiz lazım. Bir teşekkürümüz de özel sektörümüzle yani kendi firmalarımızla yaptık, bu ikinci. Üçüncüsü de kendi kredilerimizle, kendi bankalarımızın kredileriyle yaptık. Bunu bir kere teslim etmemiz lazım, bu hakkı.
Tabii, burada son yıllarda havalimanındaki başarılarımız -buraya da yazmışlar arkadaşlar zaten- kamu-özel sektör iş birliği. Yani özel sektörü biz devreye sokmasaydık bu başarıları elde edemezdik. Ufak tefek yanlışlar olabilir, muhalefetteki arkadaşlarımızın söylediği bazı şeylere de dikkat etmek lazım, olabilir ama şunu da hatırlatayım size: Havalimanını lüks falan görmeyelim. Gazipaşa Havalimanı vardı, bir başladı, yirmi yıl sonra bitirilebildi yani o kadar içler acısıydı ki. Bitirildi, bitirildikten sonra Alanya'daki, Gazipaşa'daki, Anamur'daki turist sayısı toplam 3 katı arttı, şimdi bunu da düşünmemiz lazım.
Tabii, Kütahya ve Afyon'u kapsayan bir Zafer Havalimanı var, belki şu anda biraz sıkıntılı olabilir yolcu açısından, gerçi hac yolcuları falan oradan gidiyor ama Afyon'da bir turizm potansiyeli var, Kütahya'da bir turizm potansiyeli var, daha doğrusu bu hızlı trenlerle -Süleyman Bey de sevinsin biraz- Antalya'ya bağlama var, İzmir'e bağlama var. Dolayısıyla, Afyon'un ve Kütahya'nın daha cazip hâle gelme durumu var. Böyle düşünelim ama en önemli düşünmemiz gereken konu da bir kere biz büyük havalimanı yapar hâle gelen bir ülkeyiz, kendi kredimizle yaptık ve kendi firmalarımızla yaptık. Yani bizim havalimanı yapacak küresel firmalarımız var artık; bu da önemli bir şey, bunu da görmemiz lazım.