| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2020 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/278 ) ile 2018 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/277) ve Sayıştay tezkereleri a) Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Karayolları Genel Müdürlüğü c)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ç)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü d)Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş. |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 28 .11.2019 |
HASAN BALTACI (Kastamonu) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.
Sayın Bakan, seçim bölgem Kastamonu'da devam eden projelerle ilgili birkaç sorum olacak. Mesela Kastamonu-İnebolu yolu projesinde ödenek olmadığı için dal kıpırdamıyor. 1 milyar 389 milyon TL'ye ihale edilmişti. Proje bedeli bugün yaklaşık 3 milyar TL'ye yükseldi. Fiziki gerçekleşmesi yüzde 15'te kaldı. 2016'da başlamıştı ve 2022'de bitecekti. Sizin notlarınıza baktığımızda, süreç 2023'e uzatılmış durumda. Bu konuda şu soruyu yöneltmek istiyorum: Sunumunuzda belirttiğiniz üzere İnebolu yolu projesi 15 Ağustos 2023 tarihinde bitecek mi?
Yine önemli projelerden birkaç tanesi, Kastamonu-Karabük yolu ve Kırık Barajı relokasyon yolu projeleridir. Proje bedeli yaklaşık 1 milyar 741 milyon TL olan Kırık Barajı relokasyon yolunun 2021'de tamamlanması gerekiyor. Fiziki gerçekleşme oranı yüzde 40'lardayken çalışmalara ara verildi. Bu projenin önemi şu: Bu proje yapılmadan Kastamonu'nun içme suyu ihtiyacını karşılayacak olan Kırık Barajı'nın yapılması mümkün değil. Bu proje 2021 yılında bitecek mi?
Yine sunumunuzda, 13 bin kilometre demir yolu hattı için çalıştığınızı söylüyorsunuz. Kastamonu hem Karabük hem Çankırı'ya 100 kilometre mesafede. Gerek Karabük gerek Çankırı üzerinden Kastamonu'nun demir yolu ağına bağlanması, şehrin sosyoekonomik kalkınması açısından çok önemli; bu sayede, Kastamonu'nun bakır, mermer, kereste, tomruk gibi yer altı ve yer üstü zenginlikleri yine ulusal ve uluslararası pazarlara ulaştırılabilecek. Kastamonu'yu demir yolu ağına bağlamayı düşünüyor musunuz?
Ayrıca, yine, büyük bölümü İl Özel İdaresi kaynaklarıyla yapılan Kastamonu Havalimanı'na bakacak olursak seferler sık sık iptal ediliyor. 2018 yılında giden-gelen yolcu sayısı 91.384'ken, 2019 yılının ilk on ayında bu sayı 54.186'ya kadar düştü. Burada esas sorun, Aletli İniş Sistemi yani ILS cihazının kurulmamış olmasından kaynaklı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı Funda Ocak bu sistemin kurulduğunu söylüyor ama hâlâ seferler iptal ediliyor. Bu sistem kuruldu mu? Maliyeti nedir? Ayrıca, il özel idaresi kaynaklarıyla yapılan hava meydanına Bakanlığınızın bütçesinden yatırım yapıldı mı? Bunu öğrenmek istiyorum.
Ayrıca, bir diğer konu da balıkçı barınakları konusudur. Kastamonu'da 8 tane balıkçı barınağı var. Biliyorsunuz, av sezonu başlamadan önce balıkçı barınaklarının ağızlarında tarama işlemi yapılır. Yalnız, Kastamonu'da hiçbir balıkçı barınağının ağzında tarama işlemi yapılmadı. "Ödenek yetersizliğinden yapılamıyor." denildi. Bu konuda Valilik devreye girdi, DSİ'yle birlikte bir proje ürettiler ve kıyıdan balıkçı barınaklarının ağızlarının tarama işlemi yapılıyor. Yalnız bu yeterli değil, aynı zamanda denizden de balıkçı barınaklarının ağızlarının tarama işlemi yapılması gerekiyor. Kastamonu'da bu yönde bir çalışma var mı? Türkiye genelinde balıkçı barınaklarının taramasıyla ilgili yapılan çalışmalar nedir?
Teşekkür ediyorum.