KOMİSYON KONUŞMASI

EMİNE GÜLİZAR EMECAN (İstanbul) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Ben genel bütçe üzerine konuşmamda da değinmiştim aslında bu konuya. Şimdi sayın başkanımızın söylediklerinin üzerine ben de bu teklifin aslında kanun ve Anayasa'ya aykırılıklar içerdiğini söylemek istiyorum. Kanunlar dediğimizde, tabii, 6761 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'un 1'inci maddesi ile 5018 sayılı Kamu Mali Kontrol Kanunu'nun 21'inci maddesinin birinci fıkrası şöyle diyor: "Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçeleri arasındaki ödenek aktarmaları kanunla yapılır." Anayasa'nın 7'nci maddesinde de "Yasama yetkisi Türk Milleti adına Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu yetki devredelimez." diyor. Anayasa'nın 87'nci maddesinde de bütçe hakkının Türkiye Büyük Millet Meclisine ait olduğu hüküm altına alınmış durumda.

Şimdi, hep savunulan şey "güçlü Meclis" idi ancak eğer biz burada bir bütçe kanunu yapıyorsak ve bu bütçe kanunundaki yedek ödenek aktarımlarını ve kamu idarelerinin bütçeler arası aktarımlarının da yetkisini tamamen Cumhurbaşkanına bırakıyorsak o zaman -yine tekrar ediyorum- Cumhurbaşkanlığı makamının Türkiye Büyük Millet Meclisi üzerindeki vesayetidir bu. Bunun altını çizmek lazım ve bu yanlıştan da ben dönmeyi teklif ediyorum. Yani bunun kesinlikle doğru olmadığını söylemek istiyorum. Yani bu yüzde 10'un bir limitmiş gibi görünse de bir çerçeve çizmediği de görülüyor. Böyle bir düzenleme görülmüyor burada. Yani bu madde çıkarılmalı.

Teşekkür ediyorum.