| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 21/11/2019 Tarihli ve 7193 Sayılı Dijital Hizmet Vergisi ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ve Anayasanın 89 uncu ve 104 üncü Maddeleri Gereğince Cumhurbaşkanınca Bir Daha Görüşülmek Üzere Geri Gönderme Tezkeresi (1/279) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 04 .12.2019 |
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - Ben teşekkür ederim.
Konuşmamdan kalan bir dakikada şöyle bir şey söylemek istiyorum.
Şimdi, Orhaneli Termik Santrali'nde 1995 yılında, 27/3/1995'te Bölge İdare Mahkemesinin, 1. İdare Mahkemesi ve Danıştay 6. Dairenin filtre takılmadığı için termik santralin faaliyetini durdurma kararı var yani yargının bu konuda kararı açık esasında.
Bir başka konuyu merak ettim ben eğer Sayın Bakan Yardımcısı bu konuda bir açıklama yaparsa... Şimdi, bu özelleştirilirken bunlara filtre yatırımı getiriliyor ve bu, fizibilite çalışmasında yer alıyor. Yani normalde özelleştirme fiyatı bu filtre yatırımının içinde var ki bu filtre yatırımı da muhtemelen, benim bildiğim kadarıyla toplam bir termik santral yatırımının yüzde 25'i, minimum o civarlarda yani önemli bir miktar. Buna rağmen o zaman şöyle bir şey oluyor: Yani kamu adına yapılması gereken yatırımı yapmayan fakat devam eden bir firma var ve burada bir kamu hakkı doğuyor. Yani bunu kabul etmeseydik, filtre takılmasaydı; misal olarak söylüyorum, filtre takılırsa, normal fizibilite üzerinden 5 euro/sentten satması lazım, filtre takılmadığı için normalde 4 euro/sent olması lazım. Ee, beş, altı, yedi yıllık böyle bir fiyat farkı var. Bu fizibiliteler bunu dikkate alıyor, burada bu kirlenmenin dışında çok ciddi de maddi bir hak var; yani bunu da görmek lazım diye düşünüyorum.