| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bankacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2596) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 12 .02.2020 |
EMİNE GÜLİZAR EMECAN (İstanbul) - Teşekkür ederim.
Tabii, bu, bildiğim kadarıyla proje fonları yurt dışında riske açık fonlar olarak görülüyor ve tabii, çok uzun vadeli projeksiyonları, hesapları, her şeyi çok detaylı şekilde yapılıyor, en iyi senaryosu, en kötü senaryosu. Tabii, yurt dışında faiz oranları da biraz düşük olduğu için yatırımcılar tarafından bu proje fonlarına yatırım yapılarak, risk alınarak giriliyor. Şimdi, Türkiye'de her ne kadar düşürülmeye çalışılsa da yine de faiz oranları da yüksek olduğu için bu proje fonları hangi düzeyde risk teşkil edecek yani hangi oranda faiz oranlarıyla... Bunlar hep o iç tüzükte mi belirlenecek, nasıl olacak?
Bir de mesela, burada, bu teklifte artık şöyle deniliyor: Projelerin, yüklenicilerin batmasından yani işi geciktirmesinden muaf şekilde, projeyi yapana değil de projeye bir finansman sağlanması şeklinde. Böyle olduğu zaman, şimdiye kadar yapılan projelerde -köprü, yol, otoyol- biliyorsunuz, hep garantiler verildi. Bu projelerde bir garanti uygulaması, böyle bir şey olacak mı, ben onu öğrenmek istiyorum.
Bir de yatırımcının parasının ne zaman geri ödeneceği, onu söylediniz, "İç tüzük hazırlanacak, iç tüzükte hepsi net bir şekilde sunulacak." diye. Bu, problem yaşanırsa durumu da yani iç tüzükte, bir problem yaşandığı zaman "projenin durması durumu" diyelim problem...
Teşekkür ederim.