| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2633) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 24 .02.2020 |
ALPAY ANTMEN (Mersin) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Değerli milletvekilleri, birçok milletvekili arkadaşımız geneli üzerinde kanun teklifini konuştular. Ben Adalet Komisyonu üyesi olarak kanun yapma tekniği anlamında görüşlerimi ifade etmek istiyorum.
Burada bir torba kanun var. Bir kanunun Anayasa Mahkemesi tarafından hukuka, daha doğrusu Anayasa'ya uygun bulunması onun hukuka uygun olduğu ve Anayasa'ya da uygun olduğu anlamına da gelmemekte ama özellikle Roma hukukundan gelen bir kuralımız var: Birden çok hususta tek bir kanun yapılamaz. Şimdi, bakıyoruz, 38 maddelik bir kanun teklifi, torba kanun, 21 ayrı kanunda değişiklik yapılıyor.
Değerli Milletvekili Nilgün Hanım ve arkadaşları büyük emek vermişler bürokrat arkadaşlarımızın katkılarıyla diye düşünüyorum ama bunun yerine bu kanunları ihtisas komisyonlarına göndermemiz gerekiyor. Bakın, bir Adalet Komisyonu üyesi olarak özellikle Adalet Komisyonuna gelmesi gereken maddeler de var bunun içinde ama 12'nci madde, Maden Kanunu'yla ilgili, Sanayi Komisyonuna gelmesi gerekiyor; 17'nci madde 4638 sayılı Kanun'la ilgili ve kesinlikle Anayasa'ya aykırılıkla ilgili bir görüşme yapılması ve Anayasa Komisyonunda görüşülmesi lazım; derneklerle ilgili 19, 20, 22 Anayasa Komisyonuna gitmesi lazım ama Sayın Başkan dedi ki: "Anayasa'ya aykırı görmüyoruz." O zaman bu Dernekler Kanunu'yla ilgili olacak, Adalet Komisyonunda görüşülmesi lazım; madde 24, 5347 sayılı Kanun'la ilgili İmar Komisyonunda öncelikle görüşülmesi lazım; yine 26'ncı madde Nüfus Hizmetleri Kanunu'yla ilgili ve uluslararası tenfizle ilgili bir hüküm, kesinlikle Adalet Komisyonunda görüşülüp milletlerarası özel hukuka uygun mu, değil mi, ona göre de kanunlaşması gerekiyor; 27 ve 28'inci madde 5510 sayılı Yasa'yla ilgili, bunun, hadi, vazgeçtim Adalet Komisyonundan, Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonunda görüşülmesi lazım; 30'uncu madde ceza hükmü içeriyor, Adalet Komisyonundan geçmeyecek; 31 ve 32'nci maddeler kirayla ilgili, vakıflarla ilgili, Borçlar Kanunu hükümlerine bir istisna getiriliyor, Adalet Komisyonunda tartışılmayacak; 36'ncı madde 7179 sayılı Kanun'la ilgili, hiç olmazsa Millî Savunma Komisyonuna gidebilir diyorum. Bu nedenle, özellikle Adalet Komisyonuyla ilgili olan hükümleri bari ana komisyon olarak Adalet Komisyonuna göndermiyoruz ama Sayın Başkanımızın yetkisi var, tali komisyon olarak Adalet Komisyonunda bunların görüşülmesi belki bir iki gün alır ama daha iyi tartışılmasını sağlayacaktır kanısındayım.
Bir de şunu söylemek istiyorum: İki yıllık 27'nci Dönemde sadece ve sadece AK PARTİli arkadaşlarımızın emeklerine saygı duyarak söylüyorum. Kanun teklifleri komisyonlara geliyor, Genel Kurula geliyor, yasalaşıyor. Ama Meclis komisyonlarında ya da Meclis Başkanlığında 2 bin civarında diğer parti milletvekillerinin kanun teklifleri var, bunlar hiç görüşülmüyor. Belki çok çok iyi olacak. Bu 2 bin tane kanun teklifini AK PARTİ'li arkadaşlarımız incelesinler. Eğer içinde iyi buldukları bir şeyler varsa biz kanun tekliflerimizi geri çekelim, arkadaşlarımız versinler ki ülkemiz için yasama görevimizi layıkıyla yapalım.
Şunu ekleyerek sözlerime son vermek istiyorum: Benim 20'ye yakın teknik kanun teklifim var. Acaba ben de bunları bir torba kanun hâline getirip Meclis Başkanına sunsam, Plan ve Bütçe Komisyonuna gönderilip torba kanun olarak yasalaştırabilir miyiz veya tartışabilir miyiz diye en azından düşünüyorum.
Komisyona çalışmalarında başarılar diliyorum.
Pek çok tartışılacak konu var ama tabii içinde iyi hükümler de var. Önemli olanın halka hizmet etmek olduğunu düşünüyorum.
İyi çalışmalar dilerim Sayın Başkan.
Teşekkür ederim.