| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Malatya Milletvekili Bülent Tüfenkci ve 110 Milletvekilinin Rekabetin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2875) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 02 .06.2020 |
SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Sayın Bakan teşekkürler açıklamanız için.
Şimdi, Avrupa Birliği rekabet yasasını siz örnek olarak gösterdiniz. Avrupa Birliği Komisyonu üye devletlerdeki rekabet hukukunda, işte, belirtilen eylemler neticesinde her biri için farklı bir hukuksal mevzuat var, her 5 ana başlık için. Üye devletler, bu tür durumlarda Avrupa Birliği Komisyonuna başvuru yapıyorlar, resen Komisyonun başlattığı eylemler olabilir ya da üye devletlerin şikâyeti üzerine de olabilir. Bir yargılama süreci de var; Adalet Divanı, ilk derece mahkemeleri bir süreç de işliyor ama burada benim anlatmak istediğim, davranışsal tedbirlerin yanında yapısal tedbirler. Bizim kanunumuzda ortaklık paylarını ya da mal varlıklarını devretmeleri gibi çok spesifik yapılacak olan önlemler noktasında bu kadar spesifik bir belirtme noktası da yok. Yapı nedir? Mesela, rekabeti bozucu ne yapıyor? Bir üye devlette belli bir bölgede o alanda rekabeti bozucu bir faaliyet içerisine girmişse işte Komisyonun da uyarısıyla o bölgedeki o rekabeti bozucu eylemi ayırmak burada nedir? Birçok büyük firmanın, holdingin alt birimleri varsa onların farklı bölgelere dağılımı şeklinde eylemlerine devam etmesi. Çünkü orada, aşırı bir derecede, bir firmaya ait birçok alt birim ama burada bizim bu kanun maddesinde ortaklık payları ve mal varlıklarını devretmeleri şeklindeki bu başka bir açıklama; sizin burada bireysel görüşünüzdü ama bunu, bizim kanunda objektif kriterlerle netleştirmemiz gerekiyor, söyletmek istediğimiz bu.