| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2021 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/281 ) ile 2019 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanun Teklifi (1/280) ve Sayıştay tezkereleri a)Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Karayolları Genel Müdürlüğü c)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ç)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 19 .11.2020 |
MUSTAFA ESGİN (Bursa) - Teşekkür ederim Başkanım.
Sayın Bakanım, ekibinizle birlikte Komisyonumuza hoş geldiniz.
Tabii, AK PARTİ iktidarlarının en iddialı alanlarından biridir; ulaştırma, ulaşım meselesi. Açıkçası dün sağlıkta gördük, bugün de ulaşımda; AK PARTİ'nin en iddialı olduğu alanlardaki yönelttiğiniz eleştirilerden, insafsız eleştirilerden rahatsız olmadığımızı ifade ediyorum ben. Şundan dolayı rahatsız olmadığımızı ifade ediyorum: Çünkü milletimize tekrar tekrar bu yapmış olduğumuz hizmetleri anlatma fırsatı veriyorsunuz. Bunlardan biri de İstanbul'u İzmir'e bağlayan, cumhuriyet tarihinin en önemli icraatlarından biri; Bursa'yı da önemli bir kavşak noktası hâline getirmiştir ve Osmangazi Köprüsü, Osmangazi Köprüsü de dünyanın 4'üncü büyük köprüsüdür; İstanbul'la da Bursa'yı entegre etmiş çok önemli bir projedir.
Sayın Bakanım, Bursa bir sanayi şehri. Tabii, bu otobanın sanayi bölgelerine -20'nin üzerinde sanayi bölgesi var- bağlantısı son derece önemli. Bu noktada, Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi ile otoban bağlantısıyla ilgili çalışmaları gerçekleştiriyoruz, büyükşehir belediyesiyle birlikte, Bakanlığınız da destek veriyor.
Bunun yanı sıra, yine, Hasanağa, Akçalar Sanayi Bölgesi'nin otobana bağlantısı çok önemli bir mesele. Bu meseleyi de çözmek için kamulaştırmasıyla birlikte bu otoban bağlantısının -ki 4,1 kilometrelik, fazla uzun olmayan bir bağlantıdır bu- gündeme alınmasını önemle istirham ediyoruz.
150 bin kişinin istihdamını söz konusu yapacak TEKNOSAB, Yüksek Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi'nin sanayi bağlantısı da son derece önemli. Evet, Bursa'nın çevre yolu son derece önemli ama görüyoruz ki şu an çevre yolunda çok büyük bir yoğunluk var. Bu noktada, bu çevre yolunu, Bursa merkezin çevre yolunu kuzey çevre yoluyla -bununla ilgili de ben bir çalışmanız olduğunu biliyorum- hızla gündeme almakta fayda olduğunu düşünüyorum.
Sayın Bakanım, Anadolu Otoyolu, yani İç Anadolu'yu Çanakkale'ye, Çanakkale Köprüsü'ne bağlayacak olan yol -2011'de ÇED raporu alınmıştı, projesi hazır- Bursa'yı da önemli bir kavşak noktası hâline getirecek, bunun da bir an önce devreye alınmasını istirham ediyoruz.
Bir de bölgemizden Karacabey Boğaz yoluyla ilgili -bu 30 kilometrelik bir yol- bu yol çalışmasını başlattınız, çok teşekkür ederiz. Ancak önümüzdeki yıl bu yolun bitmesiyle ilgili Bursa'nın ve bölgenin bir talebi var, bunu da sizlere arz etmek istiyorum.
Bursa'nın hızlı tren meselesi: Aslında, Osmanlı'nın son döneminde raylı sistemlerle Bursa tanışmıştı ve 1948 yılına kadar 42 kilometrelik Mudanya Limanı'na bağlayan bu hat kullanılmıştı. 1948'te Cumhuriyet Halk Fırkası döneminde Mudanya seferleri Yani, o raylı sistem hikâyemizin bittiği tarihtir; bundan dolayı, Bursa halkı Cumhuriyet Halk Fırkasını hiç unutmaz.
Osmaneli-Bursa arasındaki hızlı tren çalışmasında bir gecikme var ama Osmaneli ile Bursa'yı ve Bandırma'yı entegre edecek ve bizi Bandırma Limanı'na ulaştıracak ihalenin yapılmış olması Bursa'da büyük bir heyecan oluşturdu, bundan dolayı da ayrıca teşekkür ediyoruz. Bursa, tabii, bir sanayi şehri; 15 milyar dolarlık ihracatı olan bir şehir. Limanlara ulaşımımız son derece önemli. İhracatının yüzde 78'i kara yoluyla yapılıyor; bu, kabul edilebilir bir şey değil. Osmaneli ile Bursa'yı bağlayan hızlı tren hattımız aynı zamanda yük taşımasında da önem arz eden bir hat. Bu noktada da navlun maliyetlerini düşürecek, son derece önemli bir proje olduğunu ifade ediyorum.
Sayın Bakanım, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın 2021 yılı bütçesinin hayırlı olmasını diliyorum.
Hepinize saygılar sunuyorum.