| Komisyon Adı | : | (10 / 3200, 3361, 3362, 3364, 3365) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu'nun, ülkemizde gerçekleşmesi muhtemel bir deprem hâlinde deprem anında, deprem öncesi ve sonrasında Genel Müdürlükçe yapılan çalışmalar ve öneriler hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 11 .12.2020 |
YUSUF ZİYA YILMAZ (Samsun) - Sayın Milletvekilimin, Genel Müdürüme bir sorusu vardı. Belki, kendileri, işte, açıklıkları geniş açıklıkta geçmeyişimizden, çok ayaklı elevasyonların sellerdeki... Onların terasubatla o açıklıkların tıkanmasından ötürü köprülerin yıkıldığıyla ilgili bir şey söyledi. Ben bir ilave yapmak istiyorum: Karadeniz'de uzun süre bu işlerle uğraştım, Karadeniz'de yıkılan köprülerin çoğu, Sayın Milletvekilim masif ayaklıydı, yani şimdiki yeni kazıklı sistem değildi. 1980'li yıllara kadar fore kazık sistemi yoktu, varsa da çok pahalı olduğu için çok önemli bazı güzergâhlarda yapılıyordu, çok tali yollarda veya hatta, işte, Karadeniz Sahil Yolu'nda köprülerin çoğu da masif ayaklıydı yani bir mütemadi temel üzerinde masif elevasyon var ve bunların sayısı ve yatakta çok olunca, çok çabuk devrilebiliyordu. Ama son yıllarda hepsi foro kazıklı hâle döndü ve son sellerde filan çok şükür köprülerde önemli sorunlar olmadı. Yani bu bir teknolojiyle aşıldı ve maddi imkânlarla aşıldı çok şükür.