KOMİSYON KONUŞMASI

BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Evet, çok teşekkür ediyoruz.

Gerçekten önemli hazırlıklar, önemli bilgiler paylaştınız bizimle.

Tabii, öncelikle, Vodafone küresel çapta bir telekomünikasyon şirketi ve tüm dünyada, birçok ülkede mobil operatör olarak faaliyet sürdürüyor ve Vodafone'un acil durumlarda tüm dünya tecrübelerini Vodafone Türkiye'ye aktardığını da biz buradan hissedebiliyoruz, anlayabiliyoruz ve bu noktada, dünya ölçeğinde, küresel ölçekte diğer ülkelerin karşılaştığı durumlarda aldıkları tedbirler, oradaki bu altyapının daha sağlıklı çalıştırılmasına dönük, afet yönetimine dönük, iletişim imkânının kesintisiz ve o kriz anında pik yaptığı noktada işletilmesine yönelik tecrübeler, onunla ilgili örnekler varsa onları da paylaşmanızı isteriz; tabii, bu, Vodafone'un dünya ölçeğinde bir bilgi ve tecrübesi neticesinde Türkiye'ye yansıtabileceğimiz hususlarını anlayabilme açısından.

Tabii, bir yandan da şunu görüyoruz: Bütün operatörlerimiz, gerçekten, hem yasal mevzuat kapsamında hem BTK'nin yönergeleri kapsamında hem de kendi kurumsal işleyişlerini mükemmeliyet çizgisine getirme noktasında büyük gayret içindeler. Tebrik ediyoruz. Tabii, şu da aklımıza gelmiyor değil; bununla ilgili dünya ölçeğinde örnek uygulamalar var mıdır bilemiyorum, bu konuda sizin de görüşünüzü ve varsa tecrübenizi isteyeceğim: Şimdi, Türkiye'de 3 tane mobil operatörün bir afet anında -hani hep bir otoyol örneği verdik ya, TELEKOM'un sunumundan sizin sunumunuza kadar- buradaki yoğunluğun azaltılması noktasında, sadece afet anlarına özgü olarak, bu operatör geçişlerini... Yani bütün operatörlerde aynı yoğunluğun yaşanmadığının vaki olduğu afetler ya da süreçler vardır. Yani bir operatörümüz aşırı yoğunluk yaşarken diğerinin elindeki kapasitenin de kullanılabilir olması adına, sadece belli sınırlı süreçlerde, zaman dilimlerinde ya da işte afet ya da aşırı yoğunluk yaşanan birtakım sosyal vesaire diğer olaylarda, olağanüstü hâllerde bu operatör geçişlerinin sağlanabilmesi yani her operatörüne birbirine bu noktada sadece belirli tanımlanmış durumlarda kendi şebekesini de kullandırabilmesi yani bizim çok daraldığımız, sıkıştığımız, işte 3 şeritli yola 12 şeritli yükü bindirdiğimiz durumlarda bütün bu altyapıların veya şebekelerin birbirlerinin eksiklerini tamamlayacak şekilde, hep birlikte çalışması mümkün müdür? Teknik olarak bunun örneği var mıdır? Diğer ülkelerde veya büyük afetlerde bu kullanılmış mıdır? Ya da buna yönelik uluslararası alanda bir çalışma var mıdır, bunu merak ettim. Bunların cevabını alalım, diğer vekillerimizin de soruları var, onları da paylaşalım şimdi.

Evet, buyurun.