| Komisyon Adı | : | (10 / 3200, 3361, 3362, 3364, 3365) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Haberleşme Genel Müdürlüğü Elektronik Haberleşme Daire Başkanı Orhan Kemal Ardıç'ın ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı Ulaştırma ve Haberleşme Uzmanı Ahmet Duygun'un, Genel Müdürlük olarak afet öncesi, afet sırasında ve afet sonrasında yaptıkları çalışmalar hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 17 .12.2020 |
BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Evet, teşekkür ediyoruz.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın afet koordinasyon birimi olan Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığımızın bu çalışmaları bizim için de gerçekten önemli; bir yandan da afet koordinasyonunun güçlenmesi, eldeki bütün imkânların en verimli şekilde kullanılması, zaman ve kaynak kaybının önüne geçilmesi açısından çok çok önemli. Önemli bilgiler de paylaşıldı, teşekkür ediyoruz.
Tabii, bu noktada Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığımız yani AFAD yönetimi altında hem Türkiye Afet Müdahale Planı içerisinde hem çok daha önceden "USDEP" dediğimiz Ulusal Deprem Strateji ve Eylem Planı dâhilinde Bakanlığımızın Koordinasyon Birimi olarak size verilen, üzerinizde olan görev ve sorumluluklar tanımlanmış durumda ve o takvim içerisinde 2023 hedefleri doğrultusunda da Bakanlığımızın bu noktadaki çalışmaları devam ediyor değil mi? Onları da aslında biz raporumuza dercetmek üzere sizden yazılı olarak da isteyebiliriz. O bilgileri paylaşmanızı; Komisyonumuzda hem USDEP hem TAMP kapsamında, AFAD'ın diğer uygulamaları kapsamında, hangi görevin hangi terminle sürdürüldüğü noktasında da bilgilenmek isteriz açıkçası.
Tabii, biz yarın inşallah Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumumuzu BTK'yi de dinleyeceğiz. O noktada bizim bütün telekomünikasyon altyapımızın öncelikle afet, tabii, deprem özelinde de güvenliği, ihtiyacı karşılayabilirliği, bu noktada alınan tedbirlerin takibi, denetlenmesi, tespiti noktasında hangi yönergelerin, hangi uygulamaların gerçekleştirildiği; özellikle -siz de sunum esnasında bilgilendirme yapmıştınız- İstanbul depremi sonrasında yaşanan aksaklıklar ve o 3 operatörün hangi gerekçelerle böyle bir idari yaptırıma muhatap oldukları hususunu detaylı olarak onlardan da isteyeceğiz. Tabii, bu konu önemli, kritik.
Bir yandan, Vodafone yöneticilerinin de söylediği gibi, maalesef, Türkiye belki dünyada birçok ülkenin karşılaşmadığı kadar afet ve olağanüstü hâlle karşılaşan bir coğrafyada. Bu sebeple de biz birçok noktada belki dünya ölçeğinde öncü bir afet yönetimi kabiliyeti geliştiriyoruz, geliştirmek durumundayız, bu kapasitemiz son derece yüksek. Bunu da zaten bütün uluslararası yardım kabiliyetlerimizin artışında da gözlemliyoruz. O yüzden, bu hususu hem BTK hem de sizin değerlendirmenizi ve Komisyonumuzla daha detaylı koordinasyon bilgilerini ve görev bölümlerini paylaşmanızı istiyoruz.
Sorusu olan vekillerimiz var. Onlara söz vermeden önce, bununla ilgili söyleyeceğiniz bir husus var mı Genel Müdür Vekilim?
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI HABERLEŞME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ELEKTRONİK HABERLEŞME DAİRE BAŞKANI ORHAN KEMAL ARDIÇ - Sayın Başkanım, bu 3 operatöre kesilen idari yaptırımlar BTK denetiminde yapıldı. BTK'den bilgi alınarak... Yarın belki yüz yüze de bilgilendirme yapabilirler ama yapmazlarsa da yazılı olarak bilgi verilebilir diye düşünüyorum.
BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Teşekkür ediyoruz.