| Komisyon Adı | : | ADALET KOMİSYONU |
| Konu | : | İstanbul Milletvekili Abdullah Güler ve 43 Milletvekilinin; Kitle İmha Silahlarının Yayılmasının Finansmanının Önlenmesine İlişkin Kanun Teklifi (2/3261) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 19 .12.2020 |
SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sayın Güler, zaten ben şunu belirttim: Avrupa Birliği ülkeleri de, sizin dediğiniz Almanya, Fransa- onlar da biz de Türkiye de hukuksal mevzuatla bu noktaları uyumlaştırmamız gerekiyor. Şimdi, bizden zaten -ne dedim ben- Mali Eylem Görev Gücünü iyileştirmemizi istiyor, yasal bir düzenleme yapmamızı istiyor ama bu yasal düzenlemeyi yaparken de orantılı, etkili, belirgin, objektif kriterlerle düzenleme yapmamız gerekiyor. Bu iyileştirme de zaten adil bir yargılama, suçun tespiti, teröre finansman sağlayan, ki bizim burada... Şunu belirttim: Terörle ilgili -zaten Sayın Ersoy da biliyor- geniş, subjektif -kişisel olmayacak- yasayla sınırları tanımlanmış ve evrensel terör tanımıyla ilgili noktayı biz zaten Avrupa Birliği ve uluslararası alanda tartışıyoruz ve İçişleri Bakanlığı da bir süreç yürütüyor; Avrupa Birliği Başkanlığı, Dışişleri Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı. Burada terörün tanımıyla ilgili geniş, sübjektif, kişisel bir sorun varken, biz hâlâ bunu tartışıyorken böyle bir yasal düzenleme getirerek yine sıkıntılı bir düzenleme getiriyoruz ve adil yargılama, suçun tespiti, orantılı, etkili, objektif belirginlik olmadan tekrar bir bakana, bir İçişleri Bakanına, şahsiyetinden bağımsız kurumsal bir bakana ve mülki idare amirine böyle bir düzenleme yetkisi vermek, işte el koyma, faaliyet durdurma, bunları çok genişletilmiş yetkiler olarak görüyorken tekrar diyorum, Avrupa Birliği sürecinde ya da uluslararası alanda sıkıntılı bir sürece götürüyorsunuz bizi. Yasal süreç belirlenir, ilgili tespit yapılır -zaten bütün hukukçular burada dile getirdiler- suçun tespitinden sonra, eğer terörle ilgili o dernek ya da kurum, hangi kişi var ise zaten yasalarımıza göre faaliyeti durdurulur, cezai süreç başlar ama biz burada farklı bir süreci işletiyoruz, benim anlatmak istediğim bu. Sizin söylediğiniz o ülkeler, güçler ayrılığını yargı, yasama içerisindeki emir-talimat ilişkilerini tartışmıyorlar -o dediğiniz ülkeler- şu an. Biz hâlâ bu tartışmaların içesindeyiz ve biz hâlâ reformları tartışıyoruz ülkemizde. Böyle sıkıntılı yapısal sorunlar varken bu yasada öngördüğümüz ve bizim için sıkıntı yaratacak, uluslararası alanda ve ulusal düzeyde sıkıntı yaratacak tespit ve öngörülerimizi iletiyoruz size.
Teşekkür ederim.