| Komisyon Adı | : | BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU |
| Konu | : | Turizmi Teşvik Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/3517) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 06 .04.2021 |
ATAY USLU (Antalya) - Şimdi, tabii Turizm Bakanlığının yaptığı tahsislerin tamamı İhale Kanunu'na tabidir yani, burada yazmaya gerek yok zaten onunla ilgili bir düzenleme ve değişiklik söz konusu değil. Türkiye'deki tüm tahsisler İhale Kanunu'na, açık artırma usulüne tabidir, bu nettir zaten basın önünde bunu Turizm Bakanlığı yapmaktadır, tüm turizmciler de bunu biliyor Hocam.
Bir de şunu ifade edeyim bu maddede Mera Kanunu'nu değiştirmiyoruz Hocam. Mera Kanunu'nun Anayasa'ya aykırı olduğunu söyleyebilirsiniz, bununla ilgili iddianız olabilir ama biz bu kanun teklifi içinde Mera Kanunu'nda herhangi bir değişiklik yapmıyoruz. Mera Kanunu'nun 14'üncü maddesi nerelere tahsis yapılacağıyla ilgili bir düzenleme yapıyor, biz o düzenleme konusunda yalnızca parayı kimin ödeyeceği konusunda bir değişiklik yapıyoruz yoksa tahsisin şeklini şemailini vesairesini asla değiştirmiyoruz. Bence, eğer Anayasa'ya bir aykırılık iddiasında bulunuyorsanız Mera Kanunu'yla ilgili bulunmanız lazım çünkü burada Mera Kanunu'yla ilgili bir değişlik asla söz konusu değil ve tekrar ediyorum tüm tahsisler...
İBRAHİM ÖZDEN KABOĞLU (İstanbul) - Bir bölgeyi neden bir yatırımcıya verme yetkisi veriyorsunuz?
ATAY USLU (Antalya) - Evet bakın, şu oluyor, bu doğru; bir adanın veya birkaç parselin tamamı bir yatırımcıya mı verilecek, bir yatırımcı için mi ihaleye çıkacak yoksa parça parça mı çıkacak? Evet, bu konuda yürütme organının başının bir yetkisi var ancak asla ve asla ona vereceğim, buna vereceğim gibi bir hüküm yok; yürütme organının başı yani Cumhurbaşkanlığınca bu karar veriliyor, Turizm Bakanlığı yine ihaleye çıkıyor Devlet İhale Kanunu hükümleri doğrultusunda, ihale sonucuna göre karar veriliyor; asla İhale Kanunu'nu saf dışı etme, bertaraf etme, dışarıda bırakma söz konusu değildir.