| Komisyon Adı | : | BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU |
| Konu | : | Turizmi Teşvik Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/3517) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 06 .04.2021 |
ATAY USLU (Antalya) - Sayın Başkanım, tabii bu maddedeki düzenleme amacımız ya da teklifteki amacımız şuydu, sayıyı artırmak değildi. Zaten, şu anda turizm tesislerinde yabancıların çalışma oranı yüzde 20, bu kanunda. Yine, Uluslararası İşgücü Kanunu'nu çıkardık 2016 yılında ve o kanunu çıkarırken ben de Mecliste ve komisyonlarda çalışmıştım. O kanunu biz CHP'nin de o dönemde, destekleriyle çıkardık, beraber çıkardık. Yani oylamada da oy birliğiyle karar verdik, o kanunda da zaten beşte 1 oranı, yani yüzde 20 oranı korunuyor. Dolayısıyla, hani, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının mevzuatı uygulanacak demek yüzde 20 demektir. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı mevzuatını uygulasaydık ekstra konular ortaya çıkacaktı. Mesela, bu kanunda yabancılar rehber olarak görevlendirilemiyor ama bu hükmü muhafaza etmeye devam edersek belki bununla ilgili çekinceler ortaya çıkabilecek. Yine, mevcut Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının kanununda yani Uluslararası İşgücü Kanunu'nda Suriyelilerin çalışma oranı onda 1. Bakın, diğer yabancılar beşte 1, Suriyeliler onda 1 yani dolayısıyla Suriyelilere daha az çalışma hakkı veriliyor. Bu mevzuat devam ederse netice itibarıyla burada çalışma hakları yine artırılmış olacak ama kamuoyunda sanki bu düzenlemeyle yeniden yabancılara çalışma hakkı verilecekmiş gibi bir intiba oluştu, tabii takdir Komisyonumuzun, Komisyonumuz karar verecek ama Uluslararası İşgücü Kanunu'yla Türkiye'deki yabancıların çalışmasını 2016 yılında biz, Mecliste oy birliğiyle karar verdik, geçirdik. O mevzuata atıfta bulunsaydık aslında bu tür ikilemler ortaya çıkmayacaktı; takdir Komisyonumuzundur, arz ederim.