KOMİSYON KONUŞMASI

ZİYA ALTUNYALDIZ (Konya) - Şimdi, burada verilen yetkide bir kanunilik sorunu görmüyorum ben şahsen. Niye? Çünkü kanunda çerçeve belirleniyor, azami yedi gün var. Bu yedi gün içerisinde idareye yetki veriyoruz. Burada bir kanunilik ilkesinin zedelenmesi kanaatinde değilim, öyle bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.

İkincisi de özellikle şu kavram işinde biz konuşmalarımızda şunu söyledik: Özellikle fiilî akaryakıt kaçakçılığını 2013'te yaptığımız marker değişikliği ve 5607 sayılı Yasa'ya atıfla 5015 sayılı Yasa'yla yaptığımız değişiklikle fiilî akaryakıt kaçak kaçakçılığını, sahadakini neredeyse minimize ettik. Bu anlamda artık yakalama oranlarının zaman içerisinde çok ciddi şekilde düştüğünü söyledik. Örneğin 2015'te 378 bin ton bir idaremiz yakalarken 2020'de bu 895 tona düşmüş. Yani fiilî kaçakçılığın yakalanması. Yine, bir başka idaremiz 25 bin ton yakalarken 8 bin tona düşmüş mesela. Sayın Başkan, orada yaptığımız şey şuydu: Yani fiilî yakalandığı zaman istasyonun faaliyeti askıya alınıyor. Ta ki takipsizlik kararına ya da mahkeme kararına devir yasağı geliyor, idari para cezası veriliyor ve bütün bunlar bittiği zaman da lisans iptal ediliyor, bir başkası devraldığı zaman da idari para cezasının ödenmesi şartı geliyor. Yani hem mali hem de hürriyeti bağlayıcılık cezası açısından ciddi bir zapturapt var ve orada ciddi bir başarı sağlamış.

BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Biraz toparlayıcı gidersek.

ZİYA ALTUNYALDIZ (Konya) - Başkanım, hemen, Erhan Bey'i tatmin etmemiz lazım, tatmin etmeden geçersek olmaz. Şimdi şey şu: Burada sahte faturayla bir. İkincisi otomasyon sistemiyle yani mali alandaki iki uçtan mali operasyonlarla vergi kaçağı yöntemiyle devletin zarara uğratıldığı görülüyor. Fiili akaryakıt kaçakçılığından bahsettiniz ama dolaylı oluyor bu sefer vergi kaçakçılığı. Bu zararı bertaraf etmek için de 2 alana dönük önemli hükümler getiriyoruz.

KDV'nin ÖTV'ye dönüştürülmesi hususunda Başkanım izin verirseniz Cengiz Bey açıklama yapacak, niye olmaması gerektiğiyle ilgili.