| Komisyon Adı | : | (10 / 77, 372, 491, 534, 693, 817, 868, 992, 1004, 1018, 1150, 1170, 1221, 1305, 1434, 1518, 1806, 1815, 1943, 2009, 2139, 2206, 2391, 2909, 2929, 3031, 3032, 3382, 3558, 3575, 3581, 3583, 3647, 3677, 3682, 3690, 3708, 3740, 3769, 3798, 3817, 3831, 3840) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | İTÜ-KKTC Rektörü Prof. Dr. Cumali Kınacı'nın, video konferans sistemiyle, su ve kanalizasyon idareleri hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 25 .05.2021 |
CİHAN PEKTAŞ (Gümüşhane) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - O da İSKİ Genel Müdürlüğünde çalışmıştı.
CİHAN PEKTAŞ (Gümüşhane) - Evet, Hocam çok teşekkür ederim, gerçekten sunumunuzu dikkatle inceledim ve izledim. Hakikaten çok önemli bilgiler var. Tabii ki üniversitede olmanız, Bakanlıkta çalışmanız, İSKİ'de bize danışmanlık yapmanız ve ASKİ Genel Müdürlüğü yapmanız gerçekten büyük bir tecrübenin ürünü ve burada gerçekten çok önemli bilgiler ortaya çıkmış. Özellikle, şu konuya ben de katılıyorum: Bizim kurumlarımız genelde yatırımcı kuruluş ama işletmecilik mantığımız zayıf. Hâlbuki suyun da idareli kullanımında yatırımdan daha çok işletmecilik ön plana çıkıyor. Bu sadece su ve kanal idarelerine değil, aynı zamanda işte, sulama birliklerinde de... Dolayısıyla, "su kanunu" dediniz, taşkın kanunu, kuraklık kanunu ve -artık, İSKİ Kanunu değil de- su ve kanalizasyon idareleri kanunu... Bu 4 kanunun çıkması lazım ve gördüğüm kadarıyla da bu kanunlar belki hazırlanırken de sizin tecrübelerinize çok ihtiyaç var. Bunu da ben buradan görüyorum Hocam.
Şimdi, 2 sorum var Hocam. Birincisinde, dediniz ki: "Su temini, kanalizasyon ve yağmur suyu drenajı konularında doğrudan muhatap su ve kanalizasyon idareleridir. Ancak verdikleri hizmetle orantılı yetkilere sahip değiller." Ben bu konuyu biraz açmanızı istirham edeceğim.
Bir de Hocam, arıtma tesislerinde hem su hem de atık su arıtma tesisleri çalışırken bunların bir karbon salımı var mı, varsa ne kadar?
Teşekkür ederim.