KOMİSYON KONUŞMASI

İDRİS ŞAHİN (Çankırı) - Böyle görünüyor en azından, şu an itibarıyla böyle görünüyor.

Bu süreç içerisinde katkıda bulunan bütün milletvekili arkadaşlarımıza teşekkürlerimi sunarak sözlerime başlamak istiyorum. Ve özellikle burada bu kanun teklifimize ana muhalefet partisinin de olumlu olarak yaklaşıyor olmasını ve sadece Anayasa'nın 67'ye, sona göre bir düzenleme, bunun dışındaki çekinceleri belki yasalarda belirtmek kaydıyla olumlu bakmış olmalarını son derece önemsiyorum, gerçekten güzel bir aşamada olduğumuzu da ifade etmek istiyorum. Yine, 2006 yılında yapılan değişikle 30'dan 25'e indirilmesine de katkı sunan bütün Parlamenter arkadaşlarımıza huzurlarınızda teşekkür ediyorum.

Ancak bu kanun teklifi gerçekten çok önemli. Şu anda Anayasa Komisyonunun üyesi olan, 2006'da 30'dan 25'e düşürülmeden evvelki hâliyle -ve bugün itibarıyla 18'e düşürülüyor olmuş olmasıyla birlikte- 2002 seçimlerinde aday olabilecekken olamayan bu Komisyonda şu anda yaklaşık 5 tane üye arkadaşımız var, 30 yaşını ikmal etmediği için, askerliğini yapmadığı için. Son derece önemli bir kanun teklifi olması buradan Sayın Bakanımız da başta olmak kaydıyla Zelkif Kazdal Bey, Adem Bey, Ebubekir Bey ve şahsım tamamen yaş engeline takılarak 2002'de Parlamentoya müracaat edemeyen, milletvekili adayı olamayan kardeşleriniziz. O yüzden bunu çok önemsiyorum. Gerçekten önemli bir kanun teklifi.

Ancak burada şu hususları özellikle paylaşmamızda yarar var: Bu kanun teklifi yapılırken son derece samimi arzularla ve gençlerimizin taleplerine karşılık vermek kaydıyla AK PARTİ iktidarı, onun grup başkan vekilleri ve grup başkanımız Sayın Profesör Doktor Ahmet Davutoğlu Bey'in imzasıyla verilmiş ve 205 tane samimi arkadaşımızla, aklının arkasında ikinci bir B planı asla ve asla düşünmeden, demokratik siyaset geleneğine katkı sağlamak ve gençliğimize duyulan güven nedeniyle bu kanun teklifini huzura getirmiştir. Bu nedenle, kanun teklifinin arkasında bir B planı varsaymak ve bunu PKK görüşmelerinde Kandil'in önünü açmak gibi, PKK'yla ilişkilendirmek gibi bir algıyı burada yaratmak son derece talihsiz bir yaklaşım.

FARUK BAL (Konya) - Nasıl yapacaksınız siz?

İDRİS ŞAHİN (Çankırı) - Bizim asla ve asla böyle bir düşüncemiz yok.

FARUK BAL (Konya) - İdris Bey, o zaman nasıl yapacaksınız?

İDRİS ŞAHİN (Çankırı) - Bakınız, Faruk Bey, ben şunu çok netliğiyle ifade edeyim...

FARUK BAL (Konya) - Hayır, konu olduğu için ifade ediyorum: Siz PKK'yle çözüm sürecinde anlaşıyorsunuz, anlaştınız. Nasıl burada bunu yapacaksınız?

İDRİS ŞAHİN (Çankırı) - Bir müsaade eder misiniz. Bakın, düşüncelerimizi biz burada çok netliğiyle söyleyeceğiz.

Biz gerek çözüm sürecinde gerekse millî birlik ve kardeşlik projesinde her daim 77 milyon vatan evladının arzu ve istekleri doğrultusunda hareket ettiğimizi, hiçbir koşulla, kendimize yapılabilecek hiçbir dayatmayla bu görüşmeleri sürdürmediğimizi defalarca ifade ettik. Bunu o dönemki Başbakanımız olan, şu anki Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan da, şu anda bu görüşmeleri yürüten Sayın Başbakanımız ve heyet üyeleri de açık yüreklilikle ifade ettiler. Biz akan kanın durdurulması ve kardeşlik ikliminin inşası adına 77 milyonun huzur ve refahı için bunları başlattığımızı ifade ettik. Buraya gelen her kanun teklifinde, her Anayasa değişikliğinde biz gizli bir B planı varsayımıyla hareket ettiğimiz takdirde biz burada hiçbir yasayı gerçekleştirme imkânına sahip olamayız. Dolayısıyla, şundan emin olabilirsiniz ki bu kanun teklifinin altında imzası bulunan herkesin öncelikli olarak bu teklifte bir tek düşüncesi var: Gençlerimizi siyasete katmak, gençlerimizin arzu ve isteklerine cevap verebilecek yasal imkânları, biraz önce ifade ettiğiniz yeterlilik imkânını ortaya koyabilmek. Bunun dışında başka bir düşünce içerisine girmek son derece yanlış bir değerlendirme olur. "Bu talep PKK'nın talebidir." demek milyonlarca Türk gencinin taleplerine duyarsızlığın bir ifadesidir. Milyonlarca Türk genci bize: "Seçiyorsak seçilmek de istiyoruz." gibi talepte bulunuyor ve biz şimdi onların bu talebine karşılık veriyoruz, seçtiğiniz gibi seçilebilme imkânını da inşallah yasalaştırmamız hâlinde ortaya koyuyoruz.

Tabii, bunun dışında belirli kaygılar olabilir, endişelerde de bulunulabilir, bunlar son derece doğal ve normal, bunları da anlayışla karşılıyoruz. Ama bu Anayasa değişikliğinden sonraki süreç içerisinde yasal düzenlemelerde böyle bir kaygınız varsa bunları da komisyonlarda görüşmek suretiyle bu çekinceleri orada mutlak surette yasalaşırken dikkate alacağımızdan en ufak derecede bir şüpheniz dahi olmasın.

Bir de özellikle "İşte Meclis kapanmak üzere, bu kanun teklifi niçin geliyor?" gibi bir söyleminiz var, bunu da şöyle ifade edeyim: "Kıyamet günü dahi olsa elinizde bir fidan varsa dikiniz." diyen bir dinin temsilcileriyiz, bir anlayışın, bin misyonun devamıyız biz. Gençlerimiz adına şu an itibarıyla bu kanun teklifini en azından Anayasa Komisyonunda geçirip daha sonra da Genel Kurulda yasalaşmasını beklemek dahi onların bu taleplerine karşı ne kadar duyarlı olduğumuzun bir göstergesidir. Çünkü, biz hangi tarihte getirirsek getirelim zamansal olarak bu tekliflere karşı itirazlarınız oluyor ve farklı bir şekilde farklı yerlerle ilişkilendirmek gibi hassasiyetleriniz var. Ama şunu özellikle bir sefer daha ifade ediyorum ki AK PARTİ iktidar olarak ve AK PARTİ milletvekilleri olarak bizim asla ve asla bu kanun teklifinde veyahut da huzura getirdiğimiz diğer kanun teklif ve tasarılarında hiçbir B planımız yok. Asla ve asla bir terör örgütünün dayatmasıyla hareket edebilecek bir siyasi iktidarın mensupları değiliz. Bizlerin yapmış olduğu ve atmış olduğu tüm adımlar 77 milyon vatan evladının huzur ve refahı için yapılmış ve atılmış adımlar, bunu özellikle ifade etmek istiyorum.

Yine, "65 yaş üstü PKK'lılara Meclisin yolunu açacak bir düzenlemedir." gibi bir varsayıma buradan ulaşmanın da son derece yersiz ve doğru olmadığını bir sefer daha ifade ediyorum.

Sayın Grup Başkan Vekilimiz de çok net ifade etti "Hem kanunun gerekçesinde hem de bu durumda 18 yaşta fiilî askerlik durumu ne olacak?" dendiğinde, fiilen asker olmamış olmayı, bakaya durumuna düşmemiş olmayı ve yine yükümlü bulunmamayı çok net bir şekilde ifade etti. Velev ki böyle bir kaygınız da varsa, yasal düzenleme yaparken elbette ki sadece Anayasa değişikliğiyle bu olacak değil, onları da orada kayıt altına alırız ve almak da durumundayız. Biz, burada, gençlerimizin önünü açmaya yönelik bir düzenleme öngörüsüyle bu kanun teklifini huzura getirdik, bunun dışında başka bir saik veyahut da arkasında bir sebep aramak asla ve asla doğru olmayacaktır düşüncesindeyim.

Ben bu duygu ve düşüncelerle aynı zamanda bu kanun teklifinin bir imza sahibi olarak da teklifimize Komisyon üyelerimizin tamamının desteğini bekliyor, hepinize saygılar sunuyorum.