| Komisyon Adı | : | İÇİŞLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 18 .03.2015 |
HASAN HÜSEYİN TÜRKOĞLU (Osmaniye) - Teşekkür ediyorum.
Tasarının 63 maddesi Genel Kurulda verilen bir önergeyle Komisyonumuza çekildi. Bu 63 madde içerisinde kamu hizmetlerinin daha etkin, verimli ve kaliteli olmasına yönelik düzenlemeler var. Maalesef, Hükûmet, bu tasarıyı Komisyonumuza geri çekmek suretiyle, bu iyi maddelerin gerçekleşmesi noktasında bir iradeyi ortadan kaldırmak suretiyle, tasarının toplum için, toplumsal barış için, kamu düzeni için ve anayasal düzeni için sakıncalı ve arızalı olan maddeleri bir an evvel hayata geçirmek arzusuyla, bu, vatandaşın lehine olan maddeleri tasarıdan çıkarmak gibi bir irade ortaya koymuş. Böyle bir arızalı tabloyla karşı karşıyayız.
Diğer taraftan, bu maddelerin Komisyonumuzda görüşülmeye başlandığı andan itibaren de maalesef İç Tüzük'ün hükümleri o gerçek anlamıyla, gerçek hüviyetiyle uygulanmamakta, İç Tüzük'ün hükümleri şahsi, kişisel bir değerlendirmeyle -hükmün açık olmasına rağmen- yanlış uygulanmakta ve burada yapılan müzakere doğru bir zeminde yapılmamaktadır. Buna ilişkin itirazımız hâlâ geçerlidir ve uyguladığınız metot doğru değildir.
Nüfusla ilgili, nüfus hizmetleriyle ilgili ve onun çerçevesinde bazı hizmetlerin, bazı işlemlerin, bazı hükümlerin düzenlendiği bu bölümde gerçekten hizmetin kalitesini artırıcı düzenlemeler var. Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü aylardan beri bu tasarıyla ilgili bir hazırlık yaptı ve bunun gerçekleşmesini bekliyor. Bunu sadece Genel Müdürlük değil, Genel Müdürlük bünyesindeki merkez ve taşra teşkilatındaki çalışanlar da bekliyor, onları ilgilendiren hususlar da var, birisi eksik olmak kaydıyla. Bu 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen bölümünde il nüfus ve vatandaşlık müdürleriyle ilgili bir arızalı durum da var, o kanun hükmünde kararname hazırlanırken İçişleri Bakanlığıyla istişare edilmeden Maliye Bakanlığı sıralarında hazırlanmış olması sebebiyle olduğu söyleniyor. Bir yanlışlık yapılmış, o yanlışlık Anayasa Mahkemesi tarafından da iptal edilince ciddi bir boşluk ortaya çıktı. Şimdi, o boşluğu dolduran bir düzenleme bunun içinde yok ama onun dışında hiç olmazsa nüfus çalışanlarına burada, bu Komisyonda ortak bir önergeyle onların çalışma saatleriyle ilgili bir düzenleme dâhil edilmişti. O ortak önergeden başka, burada pasaport ve ehliyet işlemlerini de yapacak nüfus personeli için yeteri kadar kadro verilmesine ilişkin bir talebimiz de olmuştu. Burada 1.000 kadro ihdas ediliyordu tasarının orijinal hâlinde. Emniyet Genel Müdürlüğü yetkilileri pasaport işlemleri için Emniyette 5.000 polisin vazife yaptığını söylemişti. Biz bu 1.000'i hiç olmazsa 1.400-1.500 falan yapın dedik, önerge verdik. Onlar da kabul edilmemişti ama netice itibarıyla Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetleri Genel Müdürlüğünün hem mevzuatında hem Genel Müdürlük ve taşra teşkilatında bazı yetki ve görevlerinde hem de personelinin çalışma ücretleriyle ilgili, fazla çalışma ücretleriyle ilgili düzenlemeler vardı bu bölümde; maalesef, bir bir tasarı metninden çıkarılıyor. Bu da bize daha evvel de tekrar ettiğimiz, söylediğimiz gibi aslında tasarının niyetinin hizmeti kaliteli hâle getirmek, hizmeti vatandaşın daha kolay ulaşabileceği hâle getirmek, daha hızlı olmasını sağlamaktan çok, bir antidemokratik düzenin zeminini oluşturacak şekilde İran'daki adıyla "rejim muhafızı" diye isimlendirilen bir polis devleti kurmak, jandarmayı ona benzetmek olduğunu açıkça gösteriyor.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
HASAN HÜSEYİN TÜRKOĞLU (Osmaniye) - Bu davranışını -kabul iradesinden dolayı- hepimizin açıklıkla anlayabileceği hâle getirdi Hükûmet. Dolayısıyla, bu tasarı Hükûmetin vatandaşa hizmet etmekten çok, vatandaşa tahakküm etmek niyetini ortaya koyan bir tasarıdır. Bu açıdan, maalesef -eleştirilerimize- üç maymunu oynamakta Hükûmet mahfilleri ve Hükûmet mahfillerine destek olan Komisyon yöneticileri. Böyle bir ızdırabımız da var.
Teşekkür ediyorum.