| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Ankara Milletvekili Orhan Yegin ve 45 Milletvekilinin, Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/3740) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 13 .07.2021 |
DURMUŞ YILMAZ (Ankara) - Evet öyle anlaşılıyor ki bu maddedeki düzenlemenin yerine getirilmemesinin nedeni ortaya çıkan maliyet. Tabii, benden önceki konuşmacı arkadaşımın da belirlediği gibi Covid her şeyin de kılıfı olmamalı. Bir açıdan bakıldığında Covid aslında bu işin yapılmasını kolaylaştıracak bir ortam hazırlıyor, arkadaşım bunu izah etti. Fakat şunu diyorsanız: Örneğin, belediyeler yapması gereken işleri yapmadı, dolayısıyla Covid süresince bazı insanlar işsiz kaldılar, görevlerini kaybettiler, evlerine ekmek götüremediler. Dolayısıyla, "Belediye buralara para harcamaktansa insanların karnını doyurdu, onların cebine para koydu, onun için bunu yapamadı." deniliyorsa bu bir açıklama tarzı. Fakat üç yıldır yapılamayan şeyin gerekçesi nedir? Burada toplam denizcilik, haberleşme bakanlıkları, efendim, Şehircilik Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Çevre Bakanlığı vesaire, bunun toplam maliyeti nedir? Bu konuda bir fizibilite çalışması var mı? Yani ekonominin üzerine ne kadar yük getirecek? Millî gelirin yüzde kaçıyla Türkiye'deki bütün engellileri engelsiz hâle getirilebilirsiniz? Yollarda, parklarda, taşıma araçlarında, otobüslerde, minibüslerde, okul merdivenlerinde, asansörde vesaire bunun yapılabilmesi için toplam maliyeti nedir bunun? Dolayısıyla, bu toplam maliyet gerçekten çok yüksekse ekonominin de büyümediği gelir "generate" edemediği, ilave bir nakit akımı olmadığı bir ortamda elbette bu yapılamaz. Dolayısıyla, bunun toplam maliyeti biliniyordur, önümüzdeki üç yılda ekonomi nereden nereye gelecek? Dolayısıyla, "Millî gelir buradan buraya gelecek, sonrasında şu kadar bir artış olacak, buradan bunu finanse edeceğiz." mi deniliyor? Yani bu üç yılın hesabı nasıl yapıldı?