KOMİSYON KONUŞMASI

GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Teşekkür ederim Başkan.

Uğur Bey, bu madde önemli bir madde çünkü yeni dönemde bütün araç sektörünün yapısı değişecek yani elektrikli araçlara geçiyoruz, yeni nesil araçlar olacak bu birkaç yıl içinde ve hızla dünya bu yönde daha hızlı ilerledi, biz daha geriden takip ediyoruz. Burada belli oyuncular var yani diyelim ki yerli denilen bir grubun girişimi var, onun da dezanvantajları var çünkü dünyayla rekabet etme imkânları yok. Bu anlamda, belli anlamda belki teşvik etme imkânlarını sağlamaya çalışıyor Sayın Cumhurbaşkanı, ben öyle anlıyorum, geçiş sürecini yönetmek için. Ama bu süreci Meclisin yönetmesi gerektiğini düşünüyorum. Yani Uğur Bey, bu yetkiyi Cumhurbaşkanına verirsek şöyle olur: Bugün Recep Tayyip Erdoğan, yarın bir başkası inşallah. Bu anlamda, baktığımızda, bu yetki Cumhurbaşkanında olduğunda, belli grupları, diyelim ki yatırımda öne geçmiş belli herhangi bir grup o segmentte öne geçmiştir, ora çok ciddi bir yükselme ve iniş yaptığında belli oyunculara iltimas sağlanmış olabilir. Sayın Başkan, bu açıdan bu yetkinin dinamik bir şekilde Meclis tarafından yönetilmesi gerektiğini düşünüyorum ve bu binek otomobillerdeki geçiş dönemiyle ilgili, bence, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımız mı yönetiyor bu yol haritasını, kimse, gelip yol haritasıyla bize anlatması lazım. Bu açıdan, hangi ÖTV'leri teşvik için... Hani diyelim ki yeni nesil arabalarda kullanacağız, hangi yol haritasıyla kullanacağız, ne zaman düşüreceğiz, ne zaman yükselteceğiz? Bunu bizler belirlemeliyiz ve milletin vekilleri bunu bilmeli Sayın Başkan.

Bu yetkinin bu şekilde Sayın Cumhurbaşkanına teslim edilmesi Anayasa'ya da aykırıdır. Vergi koyma yetkisi bizdedir, günün gereklerine göre düşürme veya yükseltme yetkisi de bizde olmalıdır, bu oranda düşürme veya yükseltme yetkisinin Sayın Cumhurbaşkanına verilmesi Anayasa'ya aykırıdır. Eğer ki ana muhalefet partisi, ikinci parti götürürse de büyük olasılıkla oradan dönecektir.

Uğur Bey, bu açıdan bu kadar geniş bir yetkiyi doğru bulmuyoruz.