| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2022 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/283) ve 2020 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/282) ile Sayıştay tezkereleri a)Cumhurbaşkanlığı b)Millî İstihbarat Teşkilatı c)Millî Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği ç)Diyanet İşleri Başkanlığı d) Devlet Arşivleri Başkanlığı e)Millî Saraylar İdaresi Başkanlığı f)Strateji ve Bütçe Başkanlığı g)İletişim Başkanlığı ğ)Savunma Sanayii Başkanlığı h)Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu ı)Yatırım Ofisi Başkanlığı |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 26 .11.2021 |
ERHAN USTA (Samsun) - Çok teşekkür ederim Sayın Başkan.
Çok kısa burada... Şimdi, bakın, 2002-2003 döneminde bütçe birliğinin sağlanmasına yönelik olarak çok ciddi gayretler gösterildi yani fon sistemi... Yanlış hatırlamıyorsam 59 -herhâlde- fon tasfiye edildi, sadece 5 tane fon bırakıldı. Döner sermayeler büyük ölçüde kısıtlandı, azaltıldı sayısı. Şimdi, yeni, son eylem planında yine döner sermayelerin azaltılmasına ilişkin bir hüküm var. Bu doğru bir hüküm ama uygulama yapılması lazım. Şu ana kadar benim bildiğim kadarıyla bir şey yapılmadı. Fakat daha sonrasında sürekli bir konuyla ilgili "Şu konu, bu konu." derken fonlar tekrar artmaya başladı.
Bütçe birliğinin sağlanması açısından fonlardaki bu fon enflasyonuna bir son vermek gerekir yani tabii, bunun en önemlisi de Varlık Fonu. Bu Varlık Fonu konusu çok tartışıldı, ben o konunun detayına girmeyeceğim ama bunun dışında sayılarını şu anda ben bilmiyorum, eğer teknisyen arkadaşlar bir ara bize söyleyebilirse çok memnun olurum. Bu 5 tane yani bizim bütçe içi veya bütçe dışı diye 5 tane takip ettiğimiz fonun -4 müydü Kutluhan?- dışında şimdi tekrar bir sürü fon yaratıldı. Bu bütçe birliğini bozmayalım yani bunların hepsini bütçe sistemi içerisinde yapabiliriz. Bütçe birliğinin bozulmasının kimseye bir faydası yok. Dolayısıyla bu konunun özellikle tutanaklara da geçmesini arzu ettim.
O anlamda teşekkür ederim.