| Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
| Konu | : | Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi (2/4056) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 10 .01.2022 |
SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Kısaca sadece şunu belirtmek istiyoru: Buradaki hani madde 2'de "...yürüten öğretmenleri kapsar." kısmını söylüyor; Hocamın da söylediği gibi, hani bir gerekçe kısmı yok. Burada temel amaç -tabii ki bu, kanun maddesi- madde 3'te hani kariyer basamakları, hedeflenen nokta bu -bunu da bütün gün söyledik, az evvel Sayın Genel Başkan da söyledi en son konuşmacı olarak- ama gerçekten farklı kategorilerin olması... Bugün en temel sorun alanı, bu sağlıksız kategoriler, yani ücretli öğretmenler, sözleşmeli öğretmenler -ki o kanun teklifi burada kabul edilirken ben de bu Komisyonda görev yapmıştım- ve işte kadrolu dediğimiz öğretmenler; orada da plansız atama süreçlerinin sıkıntıları var bugün karşımızda. İşte tüm işte bu sorunlar varken ve bu ücretli öğretmenler... Ya, bunların hepsi şuna sebebiyet veriyor: Öğretmenlerin itibar ve saygınlığını tartıştırıyor ve öğretmenlerimizin meslek motivasyonlarını etkiliyor ve gerçekten öğretmenin iyi hâlini -bugün birçok kurumun tanımladığı raporlarda- iyi hâl olma durumunu, bunu tartışıyoruz biz. Ve bu kanun gerçekten bununla ilgili bir çözüm getiremiyor. Bir sonraki maddede görüşeceğiz işte, "kariyer basamakları" denen bir tanımlama getiriyor yani literatürdeki sorunlar varken yeni bir şey kazandırıyoruz meslek sürecine. Ben bunu belirtmek istedim özellikle çünkü beş dakika sürem olduğu için detaylandıramamıştım. Bu, ücretli öğretmen, sözleşmeli öğretmen ve kadrolu öğretmen tanımlamalarındaki öğretmenliğin o saygınlığı noktası çünkü gerçekten, ücretli öğretmenlerde -Sayın Genel Başkan detaylı bilgi verdi bize, üyelerimiz de bugün detay verdi- gerçekten meslekle bağdaşmayan sorunlar var orada. Eğer bu kanunu yapacaksak bu konu bence bu Komisyonun gündemi olmalıdır bugün ya da Genel Kurul aşamasında.
Teşekkür ederim.