| Komisyon Adı | : | DİJİTAL MECRALAR KOMİSYONU |
| Konu | : | LinkedIn Hukuk Direktörü Joshua Reiten'ın, LinkedIn ve Türkiye'de yapmış oldukları çalışmalar hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 03 .03.2022 |
ABDULLAH KOÇ (Ağrı) - Çok teşekkür ederim Sayın Başkan.
Değerli milletvekili arkadaşlarım, değerli misafirler ve değerli basın emekçileri; hepiniz hoş geldiniz.
Şimdi, bu kıymetli sunumumuz için gerçekten çok teşekkür ediyoruz. Benim sormak istediğim birkaç husus var. Özellikle birinci sorumu şu şekilde sormak istiyorum: 26 dilde yayın yaptığınızı söylüyorsunuz. Benim ana dilim Kürtçedir, Kürtçeyle ilgili yayınınız var mı, hizmetiniz var mı? Bunu gerçekten öğrenmek istiyorum çünkü bölgede önemli oranda kullanan ve aynı zamanda bu dili kullanan bir nüfus var.
Bir diğer husus, benim özellikle merak ettiğim bir husus var, o da şu: Bu firma ile müşteri arasındaki ilişkiyi geliştirme açısından ve bunun gelişmesi üzerinden bir kazanç elde ettiğinizi söylüyorsunuz. Benim hukuki açıdan sormak istediğim husus şu: Ulusal hukuk olan, özellikle Türkiye sınırları içerisindeki bu ilişkiden kaynaklı ticaret hukukuyla ilişkisini nasıl, ne şekilde kuruyorsunuz? Yani ilişki kurmuş olduğunuz şirketler arasında veya şahıs ile şirket arasındaki hukuki uyuşmazlıkta Türk Ticaret Kanunu'nun unsurlarını mı uyguluyorsunuz, yoksa ulusal çaptaki kurallarınızı mı işletiyorsunuz? Buna ilişkin olarak ortaya çıkacak olan uyuşmazlıklar veya çıkan uyuşmazlıkların ulusal mahkeme kararlarının uygulama hususu ne şekilde sizde vücut buluyor? Bu önemli bir soru.
Bir diğer sorum şu: Şimdi, tabii, siz de bu ilişkiler üzerinden kazanç elde eden bir şirketsiniz, bir oluşumsunuz. Özellikle hizmet alanı olarak hizmetin sunulduğu bir alan da kâr gütmeyen organizasyonlar. Bunların ilişkileri üzerinden de bir kazancınız var mı veya bir kazanç elde etme gibi bir planınız var mı veya bunu ne şekilde idare ediyorsunuz? Buna ilişkin, özellikle insanlığa ilişkin olan derneklerin, sivil toplum örgütlerinin, kâr amacı gütmeyen bu tür oluşumların işlemleri üzerinde nasıl bir politikanız var? Bu önemli.
Bir de bu, gerçek profil üzerinde bir çalışma yürütüyorsunuz. Bu, gerçek profili, mesela örnek verecek olursak, Türkiye'de gerçek profili oluşturma aşamasında hangi kriterleri uyguluyorsunuz? Yani kimden bilgi alıyorsunuz, hangi kurumlardan bilgi alıyorsunuz, buradaki kriteriniz nedir? Bu önemli. Proaktif sahte hesapları engelleme konusunda ortaya çıkacak olan mağduriyetlerin giderilmesine ilişkin politikanız nedir? Bu önemli.
Bir diğer soru: Özellikle siyasi propaganda, zorbalık ve nefret söylemleriyle ilgili olan hususlarda, gerçekten, şirketinizin elinde buna ilişkin veri var mı, ne kadar? Mesela, Türkiye'de buna benzer bir şey oldu mu, buna benzer bir yönelim oldu mu ve buna ilişkin sizin kararlarınız ne şekilde oluştu? Bu da çok önemli.
Şimdi, dünya çapında bir çalışma ortamı sağlıyorsunuz. Ayrı 2 ülkenin sınırları içerisinde olan bir ticari ilişkinin oluşmasında farklı hukuk sistemlerinin uygulandığı bir gerçek. Böyle bir durumda siz hangi ülkenin hukukunu üstün tutuyorsunuz? Çünkü her ulusal devletin kendine göre bir hukuk sistemi var. 2 ülkenin hukuk sisteminde bir çatışma olduğu zaman siz bunu giderecek olan alanı ne şekilde yaratıyorsunuz?
Teşekkür ediyorum. Hakikaten verimli bir sunumunuz olmuştu. Tekrardan teşekkür ediyorum.