KOMİSYON KONUŞMASI

BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Sorumdan önce tekrar izah edeyim: "2023 neden?" diye sordum sonrası da var çünkü. Cemal Bey, bin tane şey yapılacak güneş enerjisiyle çalışan, elektrikle çalışan araçlara yönelik -bu hafta açıklandı- şarj istasyonu yapılacak Türkiye çapında yani zaten tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de elektrik motoruna geçiliyor. Öyle bir eğilim var ama Türkiye'nin bunu yapması önemli. Onun için mühendislik hizmetlerinin 2023'e kadar değil de sonrasında da teşvik edilmesi lazım. Burada getirilen sadece TOGG'a yönelik olmuş ama Abdullah'ın Bey'in dediği gibi başka firmalar da var. Özellikle otobüs yapan, mevcut motorluları elektrikliye çeviren, eski otobüslerin karoserlerinden yeni otobüsler dizayn edenler de var, öyle kalmayacak.

Bir de Ayşe Hanım "Hesaplanamadı." demişsiniz bununla ilgili etki analizinde, ne kadar kayıp oldu, bunun şeyi yok mu, TOGG'un bir fizibilitesi vardır, orada ne kadarlık mühendislik hizmeti öngörülüyor, ona göre KDV'si de hesaplanabilirdi. Bu zor bir şey değildi, neden hesaplamadık ki bunu, sormadık mı hiç? Hesaplanabilirdi bu da.

Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

OTURUM BAŞKANI ABDULLAH NEJAT KOÇER - Evet, ben teşekkür ederim.

GELİR İDARESİ BAŞKAN YARDIMCISI AYŞE DİLBAY - Büyük ihtimalle bu konuda konuştuk arkadaşlarla ama...

BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Vardır orada fizibilitede mühendislik hizmetlerinin ne kadar tahmin edildiği, onun KDV'sinin ne kadar olduğu bellidir, çıkardı oradan.