| Komisyon Adı | : | MİLLİ SAVUNMA KOMİSYONU |
| Konu | : | Askerî Ceza Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4498). |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 22 .06.2022 |
İMAM TAŞÇIER (Diyarbakır) - Sayın Başkan, Sayın Komisyon üyeleri, Sayın katılımcılar ve basın emekçileri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Bilindiği gibi her yasa teklifi sunulduğu zaman görüş farklılıkları olacaktır, vardır, var olması da gerekiyor; onların da Komisyonda tartışılıp daha verimli bir hâle getirilmesi hepimizin arzusu fakat bugüne kadar hep iktidar kendi önerilerini getirmiş ve muhalefetin bir virgülün dahi değiştirilmesi konusundaki tekliflerine olumlu bakmamıştır, çoğu komisyonlar bu şekilde gidiyor. İşte, ben de 3'üncü maddeyle ilgili düşüncelerden hareketle...
BAŞKAN AHMET AYDIN - Sayın Taşçıer, isterseniz 3'üncü maddeye geldiğimizde onu detaylı tartışırız çünkü genel... 3'üncü maddeyle ilgili evet, onu daha uzun vadeli...
İMAM TAŞÇIER (Diyarbakır) - Ondan hareketle gideceğim.
BAŞKAN AHMET AYDIN - Tamam.
İMAM TAŞÇIER (Diyarbakır) - Yani askerî kanunların da kanun hükmündeki kararnamelerle yürütülmesini pek verimli bulmadığımızı... Aynı zamanda, bu, hiyerarşiye ve kamu personeli arasındaki "eşitlik" ilkesinin eşitsizliğine yol açacaktır ve benzeri hareketle, işte, diğer maddeleri de 17, 18 ve benzeri maddelerdeki şeyleri de paralı askerlik durumunu da iyi gözden geçirmek gerekiyor.
Şimdi, 550 bin bakaya olduğu söylendi, bunlara mutlaka bir çözüm yolu gerekir fakat ülkenin ekonomik şartları göz önünde bulundurulmadığı zaman yani zengine ayrı, parası olmayana ayrı davranıldığı zaman bu da temelde Anayasa'nın "eşitlik" ilkesine aykırıdır. Yani herkes bundan yararlanmak ister ama bu, büyük meblağları bulduğu zaman bunu ödemek de çok zor. Şöyle bakalım: Yani belki o bakaya olanların ya da işte, herhangi bir şekilde yoklama yapmayanların, askere gitmeyenlerin büyük bir kısmı da çalışandır yani emekçidir, kendi işini yeni kurmuştur, gençtir -çünkü bunların çoğu gençtir- ya da bir yerde çalışıyordur ondan da kaynaklı olabilir. Bu düzenlemeleri yaptığımız zaman maddi durumu göz önünde bulundurmakta yarar var yani "Zenginler yararlansın, diğerleri yine yararlanmasın." düşüncesi de çok doğru değil.
Aslında burada, kökten de değiştirilebilir bir durum var. Şimdi, mecburi askerliğin artık kaldırılması gerekiyor. Yani Türkiye'de şu an mecburi askerlik yapan, on iki ay ya da ve benzeri askerlik yapanlar zaten çok geri planda, büyük bir kısmı artık paralı askerlik durumunda. Eğer mecburi askerliği kaldırıp askerlik yerine vatandaşı kamu kurumlarında çalıştırdığımız zaman hem üretime katkısı olur hem de bir şekliyle yük olmaktan çıkar çünkü şöyle: Bir ay askerlik yapıp geliyor, bir ay askerlikte askerliğin neyini öğrenecek -paralı askerler için söylüyorum- vatandaş? Bunu da ileriki dönemde göz önünde bulundurursak iyi olur diye düşünüyorum.
Hepinizi saygıyla selamlıyorum.