KOMİSYON KONUŞMASI

BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.

Değerli arkadaşlar, usulle ilgili bölümde de bahsettim, çok fazla kanunla ilgili düzenleme yapılmış; 57 madde var burada, özellikle, Devlet Memurları Kanunu'yla ilgili yapılan düzenlemeler var. Bunlar yapılması gereken düzenlemeler, Devlet Memurları Kanunu çok önemli, bize gelen taleplerden de konuyu anlıyoruz ama Devlet Memurları Kanunu yıllardan beri, maalesef, çeşitli şekillerde çekiştirilerek yapılan eklemelerle çok berbat bir vaziyette yani bunun düzeltilmesi mümkün değil, bu düzenlemeyle de maalesef daha farklı, daha kötü bir duruma gelecek, şikâyetçi olan kişiler, devletteki birçok kesim daha fazla şikâyet etmiş olacak, haksızlıklar giderilmiş olmayacak.

Çeşitli kanunlarda bu şekilde düzenleme yapıyoruz ama bir bütün ele alsaydık, sadece, mesela, Devlet Memurları Kanunu'nu, onunla ilgili kararnameleri alsak bir düzenleme yapsak, inanın, bu harcadığımız vakitte -bu kadar çok farklı konuyla ilgili yapacağımız düzenleme hiçbir sonuç vermiyor ya- hiç olmazsa bir konuyu vuzuha kavuşturmuş olurduk, o konuyla ilgili olarak hiç olmazsa düzgün bir iş yapmış olurduk. Şu anda yaptığımız bu torba kanunla birçok konuyu karıştırıyoruz, maalesef, böyle oluyor; kimseyi de tatmin etmeyeceğiz.

Evet, epeydir, başta öğretmenler, Emniyet, sağlık çalışanları ve diyanet hizmetleri sınıfı olmak üzere birçok kişi bunları bekliyordu ama şimdi, rahatsız edecek, devlette hiyerarşiyi, özlük haklarıyla ilgili hakkaniyet sistemini daha fazla bozacak düzenlemeleri de yapmış olacağız bununla birlikte. Bu tür düzenlemeleri, maalesef, bir kerede çıkarıp doğru dürüst bir çalışma yapmak gerekirken böyle torba kanunlarla uzun yıllardan beri bu çalışmayı yapıyoruz ve daha da sıkıntılı hâle getiriyoruz mevzuatımızı.

Emeklilerin durumu çok önemli Sayın Başkanım. Bu konuyla ilgili olarak en düşük emekli aylığını 2.500 liradan 3 bin liraya çıkarıyoruz, şu andaki kurla 3 bin lira dediğiniz 176 dolar para yapıyor, bu, uluslararası alanda hiçbir şey demek değil yani 176 dolar; hiçbir şey alınamaz bu parayla. Emekli aylığı alt sınırı 176 dolar, bu, Türkiye'nin nerede olduğunu, nasıl bir ülke olduğunu gösteriyor, küme düştüğünü gösteriyor, alım gücünün ne hâle geldiğini gösteriyor, bunları görmemiz lazım. Aşağıda bir ek bütçe teklifi var, ek bütçe değil yeni bir bütçe aşağı yukarı, çünkü yüzde 90 artış öngörüyor mevcut bütçede. Bütçe, daha önce -burada söyledim arkadaşlar- on sene önce, biz, 300 milyar dolarlık bütçeler yaparken şu anda bütçemiz 100 milyar dolara düşmüş vaziyette, bakın, ne kadar önemli kayıplarımız var. Dolayısıyla buralarda yapacağımız düzenlemelerle falan bu olmaz, bir reforma ihtiyacı var Türkiye'nin, her alanda var, ekonomide de var, devlet personeli konusunda da var, burada emeklilerle ilgili olarak da var, Noterlik Kanunu'yla ilgili olarak da var; YÖK'le ilgili olarak da var; hepsiyle ilgili olarak bu reformlara ihtiyaç var.

Teklifle deniyor ki: "Mükelleflerin gönüllü uyumunu gözeten, vergi güvenliğini güçlendiren, kayıt dışılıkla mücadeleye katkı sağlayan, idarenin etkin ve hızlı karar almasını sağlayan değişiklikler öngörülmüştür." Çok güzel cümle, bakıyorum ama böyle bir madde de bulamadım ben hiçbir şekilde vergiyle ilgili olarak.

YÖK'le ilgili olarak yapılan değişiklikler de -YÖK mevzuatıyla ilgili olarak- sadece yamadan ibaret, o da açıkları tam olarak kapatmayan değişiklikler. Kredi garanti kurumlarına aktarılacak kaynak tutarının 50 milyar liradan 100 milyar liraya çıkarılması yani meblağ olarak baktığımız zaman, 50 milyar kaynak aktarıldığında dolar karşılığı satın alma gücü olarak çok daha yüksek bir meblağ söz konusuydu.

Sayın Başkanım, bu Varlık Fonuyla ilgili olarak maalesef her dönem bir değişiklik yapıyoruz, her dönem Varlık Fonuyla ilgili kanunlarımıza bir eklenme yapıyoruz. Varlık Fonu ikinci bir Hazine hâline geldi tam olarak, devlet içerisinde devlet oldu. Varlık Fonu konusunda, bizim, Plan ve Bütçe Komisyonu olarak -ilk buradan geçiyor- daha dikkatli olmamız lazım. Varlık Fonu, Hazine olmasının ötesinde Türkiye'yi, devleti borçlandıran, sıkıntıya sokan ve devlet içerisinde devlet oluşturan bir yapı hâline geldi.

Siyasi partilerle ilgili yapılan değişiklik doğru bir değişikliktir, Siyasi Partiler Kanunu'na istinaden toplanan yardım ve bağışlarla ilgili banka vasıtasıyla bunlar toplandığında ayrıca bir makbuz düzenlemesine gerek yok, bunu düzenliyoruz ama Siyasi Partiler Kanunu çok önemli, mesela onunla ilgili olarak da derli toplu bir düzenleme yapılması ihtiyacı var aynı şekilde, diğerlerinde olduğu gibi.

Birçok konuda tam adıyla mütenasip bir torba kanun olmuş. Bunların gerekli olduğunu -madem kamudan geldi- düşünüyoruz, mümkün olduğunca destek olmaya çalışıyoruz, mümkün olduğunca hakkaniyeti, adaleti gözetmeye çalışarak buradan çıkmasını sağlamaya çalışacağız. Prensip olarak karşı değiliz ama bu kadar kısa sürede gelmesi sizi de bizi de sıkıntıya sokmuştur, beklenen neticeyi de vermeyecektir, bunun da bilinmesi gerekir. Ayrıca, diğer taraftan, ek bütçeyi Genel Kurulda görüşüyoruz, şimdi kalkacağız, tekrar oraya gideceğiz, oradaki çalışmalara da katılacağız, hem orası hem burası ikili, sıkıntılı bir durum yaratacak, bunun da kayıtlara geçmesini istiyorum.

Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.