KOMİSYON KONUŞMASI

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.

İstanbul Milletvekili olmam hasebiyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının bütçe görüşmeleri sırasında yanıt mahiyetinde birkaç noktayı açıklığa kavuşturma ihtiyacı hissettim Sayın Başkan.

Sayın Bakan, değerli bürokratlar; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Sayın Bakan, Sayın Başkan; Adalet ve Kalkınma Partisi, iktidarının yirminci yılını tamamlamak üzere ve Türkiye Cumhuriyeti'nin dış borç yükünün neden bu kadar arttığını açıklamak ihtiyacı duyacaksak, Türkiye'nin bugün Merkez Bankası rezervlerinin neden çok kötü durumda olduğunu açıklayacaksak, bütçe açığımızın neden katlanarak arttığını açıklayacaksak ve buna bir yanıt arayacaksak, yanıt ararken, bakmamız gereken bakanlıkların başındaki Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının yirmi yıllık AK PARTİ iktidarı süresince yaptığı pahalı, verimsiz ve belli bir zümreyi zenginleştirmekten, vatandaşın ise hayat maliyetlerini, geçim maliyetlerini, esnafın, KOBİ'nin ihtiyaçlarını ön plana almayan politikalarına bakmamız gerekir diye düşünüyorum. Yirmi yıllık iktidarda Türkiye'nin sırtına vurulmuş, âdeta Düyun-ı Umumiye borçlarıyla kıyaslanabilecek borçları yüklemiş bir Bakanlığın bütçesini tartışıyoruz.

Bakınız, İstanbul'da hangi esnafa, hangi kamyoncuya, hangi otobüs firmasının temsilcisine, sahibine soracak olursanız size söyleyecekleri şey, köprü geçiş ücretlerinin, Kuzey Marmara Otoyolu ücretlerinin ne kadar yüksek olduğudur. Türkiye'de ulaştırma esnafın, ulaştırma esnafının sırtında hiç bu kadar yük olmamıştı; Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bu kadar büyük bir maliyet oluşturmamıştı. Halkımızın marketlerde pahalı bir şekilde aldığı gıdanın sorumlusu da bu otoyollardan, bu köprülerden alınan yüksek maliyettir.

Bakınız, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının tren seferlerinin sıklığı son derece sınırlıdır, fiyatlar yüksektir; öğrenciler, emekliler, memurlar için katlanılamaz boyuttadır. Trenler organize sanayi bölgelerinden geçmemektedir. Türkiye Cumhuriyeti'nin bir bir yüz akı olan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları politikasına bir parça eklemede bulunamamıştır AK PARTİ hükûmetleri. Size sorarım, kaç tane organize sanayi bölgesinden geçen raylı ulaşım ağı vardır?

BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Son on saniyeniz.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Türk Hava Yollarının sıkışıklığı ise ayrı bir sorundur. Turistlere hizmet eden, vatandaşa eziyet eden bir mahiyete ulaşmıştır.

BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Evet, teşekkür ediyorum.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Turizm Bakanı "Yazları pahalıysa kışın turistik tesisleri ziyaret ediniz." demiştir.

BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Sayın Açıkel, aştınız süreyi, son cümlenizi alalım.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Tamam, teşekkür ediyorum Başkan.

Türkiye Cumhuriyeti yurttaşları için lüks bir ulaşım hâline dönüşmüştür; tıpkı yangın söndürme uçaklarını tamir edemeyen, kendi vatandaşına kaliteli demir yolu hizmeti sunamayan Bakanlığınızın icraatlarında görüldüğü üzere.

Teşekkür ediyorum.