| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Giresun Milletvekili Cemal Öztürk ve 106 Milletvekilinin; Afet Yeniden İmar Fonunun Kurulması ile Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4987) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 6 |
| Tarih | : | 09 .03.2023 |
İBRAHİM ÖZDEN KABOĞLU (İstanbul) - Evet, teşekkürler Sayın Başkan.
Madde 4'ü iki açıdan değerlendireceğim. Birincisi, amaç-araç bakımından; ikincisi, yasa tekniği bakımından. Şimdi, amaç-araç açısından şöyle: 3'üncü maddeyle bağlantılı olarak yani siz gelir bekliyorsunuz ve gelir kaynaklarını elden geldiğince geniş tutuyorsunuz ama hangi yapıda bir kuruluş söz konusu? Bu 3'üncü maddede belirtiliyor. Bu, idari yapıda, bürokratik yapıda bir kuruluş; özerk yapıda bir kuruluş değil. O nedenle, çok sorgulanan, mesela "a" bendinde yurt içi ve yurt dışı kaynaklı gelirler... Bir kere, yurt dışından gelmez, böyle bir birime yurt dışından gelmez. Nereden gelir? Yurt içinden. Tıpkı Merkez Bankasının yaptığı gibi, Ziraat Bankasının yaptığı gibi, Halkbankın yaptığı gibi kamu kuruluşlarının ki o da siyasal etkiler sonucu olur. Bu nedenle, bu "a" bendinin amaca ulaşması zor, mümkün değil. "Her türlü" ve "diğer gelirlerden" gibi geniş bir yelpazenin öngörülmesi aslında yasa tekniği bakımından Anayasa madde 2'ye hukuki belirlilik ilkesi açısından aykırıdır ve Anayasa Mahkemesi büyük bir olasılıkta bu maddeyi ilgili ögeleri açısından iptal eder; bu nedenle, bunun yeniden yazılmasında yarar var. Tabii ki bizim önerdiğimiz, önereceğimiz ulusal afet yönetimi kurumunun özerk yapıda olmasının nedenli gerekli olduğu da bir kez daha bununla ortaya çıkıyor.
Teşekkür ediyorum.