KOMİSYON KONUŞMASI

DERYA BAKBAK (Gaziantep) - Ben de Polateli-Dörtyol-Hassa yolu hakkında bilgi almak istedim, Amanos Tüneli'nin olduğu yol.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - Kara yolları mı acaba?

DERYA BAKBAK (Gaziantep) - Hem kara yolu hem demir yolu olarak şey olacaktı ama sizin yatırım planında olan projeler içerisinde. "Sonra bilgi verelim." dediler.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - O, Karayolları Genel Müdürlüğümüzün alanında. Bizim yaptığımız tek şey, hani, Sayın Bakanımız da dedi ya...

DERYA BAKBAK (Gaziantep) - Karayollarından sorduğumda sanki siz verecekmişsiniz...

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - Ha, onu verdim, siz dışarı çıkmıştınız pardon, siz bir dışarı çıktınız ya. Dörtyol-Hassa sunumda şu an gözüküyor, onu anlattım.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Onu anlattı, güzel anlattı, hatta güzel bir...

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - Ben başka bir şey mi soruyorsunuz dedim ayrıca buna ilişkin.

DERYA BAKBAK (Gaziantep) - Yo, yo, o yolu soruyorum.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - Biz, hani, Sayın Bakanım da söylüyor "Raylı sistemlere ağırlık verelim." diye, gerçekten her fırsatta buna çalışıyoruz, her yerde raylı sistem. Bu da kara yolu tüneli olarak projelendirilmesine rağmen, Karayolları Genel Müdürlüğümüz üç dört yıldır çalışıyordu, verileri bize verdi, biz de yapıma dönük çalışıyorken şunu gördük: "Bunu, bizim yaptığımız tünelleri, lojistik, yangın kaçış vesaire birleştirdiğimizde demir yolu tüneli de çıkarabiliriz." dedik, demir yolu artı kara yolu olarak çalışmalarımız son aşamadadır.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Evet, Değerli Genel Müdürüm, özellikle bazı otobanların ortasına hızlı tren, şeyler kurtarıyorsa veya kurtaracak şekliyle olabilir. Dolayısıyla tek bir altyapıyla, daha ekonomik şekilde, otobanın sağında gidiş, solunda geliş, ortası demir yolu şeklinde -dünyada bu uygulama var- ona da bakılırsa isabet olur diye düşünüyorum.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - Bakıyoruz. İstanbul-İzmir Otoyolu'nda çalışıyoruz Sayın Bakanım. Balıkesir'e giderken hızlı trenin Balıkesir ayağında mevcut otoyolu çalıştık. Tabii, otoyol ve demir yolunu ne kadar birleştirebilirsiniz, biraz teknik kısıtları var tabii, birleştirdiğimiz ölçüde kamulaştırmadan, kazıdan, yarmadan tasarruf yapmaya çalışıyoruz. Bir de Kuzey Çevre Demir Yolu -İstanbul'daki- buna da çalıştık, mevcut Kuzey Marmara Otoyolu'nun yardığı alanda yeni yarma oluşturmaksızın ya tünel yapalım ya onların kenarına oturalım ya da viyadüklerine gibi bu çalışmalarımızı sürdürüyoruz yani. Doğru söylüyorsunuz yani kesinlikle bu önemli.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Bir de biliyorsunuz, daha önce Devlet Demiryollarına söylemiştim hatırlarsanız, Irak Başbakanı gelmişti geçtiğimiz hafta salı günü ve onlar da özellikle İpek Demir Yolu'nu, Pekin-İstanbul-Londra'yı Basra'ya bağlamak istiyor, ayrıca bir de otoban yapacaklar. Hatta ben de onlara aynı şeyi teklif ettim yani otobanın ortasına demir yolu yapılsın diye. Bu konuda da Türk firmalarından, sizlerden destek istiyorlar. Yani o teknik desteği yaparsanız memnun oluruz.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI ALTYAPI YATIRIMLARI GENEL MÜDÜRÜ YALÇIN EYİGÜN - Notunu alıyorum Sayın Bakanım.

BAŞKAN VEYSEL EROĞLU - Hatta bizim sistemde de ona göre hazırlık yaparsak faydalı olur çünkü Basra Körfezi'nde Irak çok büyük bir gelişim bölgesi, Singapur gibi bir planlama yapıyor. Onu hem Karadeniz'e hem de İpek Demir Yolu'na bağlamak için bir çalışma yapılacak.

Teşekkür ederiz.

DERYA BAKBAK (Gaziantep) - Sunumu alabilir miyim?