KOMİSYON KONUŞMASI

BAŞKAN HÜSEYİN YAYMAN - Buyurun Büşra Hanım.

BÜŞRA PAKER (İstanbul) - Naçizane tek bir soru olarak gelmiş olayım yani bizim Komisyonun bence...

AHMET TUNCAY ÖZKAN (İzmir) - Onun dışında soruyorum, sanayici nasıl korunacak, fabrika sahibi nasıl korunacak?

BÜŞRA PAKER (İstanbul) - Burada tartıştığımız konu, tamamen haber ve haber içeriği üreticileri üzerinden gidiyoruz değil mi şimdi?

BAŞKAN HÜSEYİN YAYMAN - Orayı geçtik artık yani bu dijital telif meselesinde herkes fikirlerini ifade etti, başka konularda da fikirlerini söylüyorlar; herkes fikrini söyleyebilir.

BÜŞRA PAKER (İstanbul) - Yok, fikir söylemek anlamında söylemiyorum, kendimizi fokuslayıp üzerinde düşünmemiz gereken nokta belirlememiz lazım çünkü dijital platformlar sonuçta sınırsız yani normal, bütün gündelik hayatımızda olan her şey artık dijital platformların da içinde bulunuyor. "İçerik üreticisi" dediğimizde bütün... O zaman reklamdan belki başlamamız gerekir.

HASAN ÖZTÜRK (Bursa) - "İçerik üreticisi"ni tanımlamamız gerekiyor.

BÜŞRA PAKER (İstanbul) - Tabii, burada konu dönüyor dolaşıyor...

BAŞKAN HÜSEYİN YAYMAN - Bu önemli soru için...

BÜŞRA PAKER (İstanbul) - Sadece haber içerikli olanlara değineceksek o zaman ona odaklanalım biz çünkü fokus grubu dağıttığımız zaman işin içinden çıkamıyoruz, az önce dediğiniz noktaya geliyor; "İçerik üreticileri kimdir, kim ne yapıyor?" diye bir tanımlamadan başlamamız lazım.

BAŞKAN HÜSEYİN YAYMAN - En önemli konu bu.

BÜŞRA PAKER (İstanbul) - Başka bir çalışmayı gerektiriyor bu uzman arkadaşlarımızca...

Teşekkür ederim.