KOMİSYON KONUŞMASI

SELİM TEMURCİ (İstanbul) - Bu, sektörde, tabii, bir fiyat dengesizliği oluşturacak ama bence Mustafa Bey'in söylediği çok önemli. En azından, bu avantajın Türkiye'de yatırım yapan, bu araçları üreten firmalar için olması -bu, Çinli de olsa bizim TOGG zarar görmesin tabii- Türkiye'de yatırım ve istihdam oluşturan ve bunu üretenlere uygulanması gerekir. Ama dışarı için şöyle bir formül olabilir yani dışarı için de aynı ÖTV uygulanabilir ama dengelemek ve içerideki üretimi kontrol etmek için gümrük vergileri arttırılabilir. Sonuçta, mesele şu: Bir yıl içerisinde tek bir firmanın, tek bir aracı ve tek bir modelini Türkiye'de avantajlı hâle getiriyoruz. Bir de bu "70 kilometre ve üzeri" deniliyor, bazı markaların, özellikle Avrupa'daki bazı markaların 70 değil 60 olduğunu biliyoruz. Burada yani serbest rekabeti engelleyecek ve birilerini öne çıkaracak çok ciddi bir şey... Elbette Çinliler yatırım yapsınlar ama bu 60'ı da içine alsın, diğer otomotiv firmalarının bu Türkiye'de sattıkları şeyler de işin içinde olsun; dışarıdan gelenlerin vergi düzenlemesi gümrük vergisiyle dengelensin ama içerideki üretimle ilgili olarak -ben Mustafa Bey'e katılıyorum- çok dikkatli olmamız gerektiği kanaatindeyim.