Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/278) ve 2023 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/277) ile Sayıştay tezkereleri a)Millî Eğitim Bakanlığı b)Yükseköğretim Kurulu c)Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı ç)Yükseköğretim Kalite Kurulu d)Üniversiteler |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 14 .11.2024 |
MEHMET BAYKAN (Konya) - Sayın Bakanım, Millî Eğitim Bakanlığımızın çok değerli Bakan Yardımcıları, YÖK Başkanımız, kıymetli Genel Müdür ve bürokrat arkadaşlar; Bakanlık bütçesinin hayırlara vesile olmasını temenni ederek sözlerime başlıyorum.
Sayın Bakanım, Gençlik ve Spor Bakanlığında zatıalinizin Bakan Yardımcısı, benim de Spor Hizmetleri Genel Müdürü olarak göreve başladığım 2011 yılından bu tarafa, gerek Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşarlığınız gerek üniversite rektörlüğünüz, şimdi de Millî Eğitim Bakanlığınız sürecinde çalışmalarınızı yakinen takip ediyoruz. Bu takibin içerisinde, bulunduğunuz görevlere, makamlara yeni bir soluk, yeni bir nefes getirerek ülke gençlerine, ülkemizin çocuklarına hizmet etme gayretiniz gözlerden kaçamaz.
Biz de kendi alanımıza yakın olan, bir anlamda Millî Eğitim Bakanlığımızın öğrencilerimize, yavrularımıza fiziksel aktivite, spor yapma anlamında, daha zinde gençler olarak yetişmeleri anlamında sağladığı katkıları dile getirmek istiyoruz. Millî Eğitim Bakanlığımız eğitim öğretim gören çocuklarımızın ve gençlerimizin yetenek ve istekleri doğrultusunda en az bir spor branşıyla tanışmaları, spor kültürünün tabana yayılması, sporu hayatlarında bir yaşam felsefesi hâline getirmeleri, her türlü kötü alışkanlıktan uzak durmaları, obezite ve bağımlılığa karşı mücadele amacıyla fiziksel aktivite ve sportif faaliyetler yürütmektedir. Başarılı sporcularımızın Millî Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ve YÖK iş birliğiyle özel öğretim kurumları, ortaöğretim kurumları ve vakıf üniversitelerinde yüzde 100 burslu olarak eğitim görmeleri sağlanmaktadır. Yine, fiziksel aktiviteler anlamında okullarımızda, öğrencilerimizi sağlıklı yaşama teşvik etmek amacıyla yürüme, koşma, sıçrama, bisiklete binme gibi fiziksel aktiviteler düzenlenmektedir. Öğrencilerimizin eğitim öğretim yılının 2 döneminde yılda 2 kez fiziksel aktivite uygunluk karnesi düzenlenmektedir. Okullarımızda ilk ders öncesi, sabah egzersizleri düzenlenmektedir. Çocuklarımızın güne zinde ve dinamik bir biçimde başlamalarına vesile olunmaktadır. Okul bahçelerimizde çocuklarımızın geleneksel oyunlarla buluşmalarını sağlamak üzere düzenleme yapılmıştır. Okul bahçelerimizde çeşitli oyunların oynanması için altyapı düzenlemesi sağlanmıştır. Öğretmenlerimize geleneksel oyun rehberliği eğitimi verilmiştir. 2025 yılında bu faaliyetlerin yaygınlaştırılması planlanmaktadır.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Hangi şehir ya orası? Niğde'de yok!
MEHMET BAYKAN (Konya) - Spor faaliyetlerinde 2024 yılından itibaren okul öncesi, ilk ve ortaöğretim kurumlarında spor faaliyetlerinin yaygınlaştırılması ve yönlendirilmesini sağlamak üzere 81 il Millî Eğitim müdürlüğünde koordinatör öğretmen görevlendirilmiştir. Bakanlığımızın teşviki ve etkin takibiyle okul spor kulüplerinin kurulması sağlanmakta, Bakanlık merkez teşkilatında Millî Eğitim Spor Kulübü kurulmuş ve faaliyetlerini sürdürmektedir. Geleneksel spor oyunlarının öğrencilere tanıtılması ve sportif etkinlikler düzenlemek üzere okçuluk ve güreş alanında bölgesel faaliyetler sürdürülmektedir. Millî Eğitim Bakanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı arasında imzalanan protokoller kapsamında Yetenek Taraması, Türkiye Sportif Yetenek Taraması ve Spora Yönlendirme Programı 81 ilde bizzat bildiğim bir proje olarak yürütülmektedir. Voleybol, futbol, basketbol ve güreş branşlarında, tematik spor okullarında eğitim öğretim gören öğrencilerin geleceğin başarılı sporcuları olarak yetiştirilmesine çalışılmaktadır. İlk 4 sınıfta fiziksel aktivite derslerine Gençlik ve Spor Bakanlığınca görevlendirilen antrenörler girmektedir.
Sayın Bakanım, yine, obeziteyle mücadele kapsamında 2023-2024 eğitim öğretim dönemi başında yaptığınız denetimler okul yemekhaneleri ve kantinler üzerinde etkili olduğu ve sağlığa zararlı beslenme şartlarının önüne geçildiği görülmektedir.
Mesleki eğitimin ortaöğretime çekilmesini son derece isabetli buluyoruz. Yine, lise eğitiminin sanayi kuruluşlarında çıraklık okulu iş birliği içerisinde yürütülmesini de son derece isabetli buluyoruz.
Bizim medyadan öğrendiğimiz bir hâliyle, konuşmanızın süresi yettiğinde cevaplanmak üzere, bir iş insanının zatıalinizi arayarak yeni eğitim öğretim müfredatının bir yıl ertelenmesini istediği doğru mudur? Bugün, çıraklık eğitiminin ortaokullara çekilmesine karşı çıkanların bir iş insanının eğitim öğretim müfredatıyla neden bu kadar yakından ilgilendiğini de merak etmemelerini yadırgadığımı ifade etmek istiyorum.
Teşekkür ediyorum.