KOMİSYON KONUŞMASI

FATMA ÖNCÜ (Erzurum) - Söz konusu oyun ya da dijitalden kaynaklı bir istatistik ya da deneysel bir takip projeniz oldu mu? Yani şu kadar birey üzerinde ya da şu kadar şu yaş grubu üzerinde takip ettik, oyunun etkisi, şiddetteki etkisi veya işte, dijitalin etkisine yönelik bir araştırma yapıldı mı?

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKAN YARDIMCISI ABDULKERİM GÜN - Sayın Vekilim, bunu Millî Eğitim üzerinden yaptık, hemen size ben veriyi vermek istiyorum. Evet, 21 bin öğrenciyle yaptık 81 ilde Sayın Vekilim, oyun bağımlılığında lise öğrencilerinin yüzde 35'i çok riskli, dijital oyun bağımlılığı riski taşıyor, ortaokulda bu oran yüzde 36; 21 bin de ciddi bir örneklem. Tabii, iki bulgu da her iki yaş grubunda da dijital oyun bağımlılığının bayağı yüksek olduğunu gösteriyor. Mesela, özellikle lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı alarm verici düzeyde, bayağı yüksek, yaklaşık yüzde 50 gibi bir oran söz konusu. Ben size raporu da arz ederim, sitemizde de var. Ortaokulda bağımlılık riski yüzde 35'te.

FATMA ÖNCÜ (Erzurum) - Bu oyunların içeriği kısmına da baktınız mı yoksa sadece dijitale bağımlılığını mı diyorsunuz?

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURUMU BAŞKAN YARDIMCISI ABDULKERİM GÜN - Evet, dijital oyun bağımlılığı.

FATMA ÖNCÜ (Erzurum) - Anladım, çok teşekkür ederim.