Komisyon Adı | : | (10/235, 837, 1601, 1602, 1800, 1801) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
Konu | : | Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri AŞ Üretim Genel Müdür Yardımcısı Sertan Okan'ın, şirketin faaliyetleri, eğitimde yapay zekâ kullanımı, yapay zekâ araçları ve şirketin bu alandaki çalışmaları hakkında sunumu |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 25 .03.2025 |
MEHMET ALİ ÇELEBİ (İzmir) - Teşekkürler Sayın Bakanım.
Sunum için çok teşekkür ediyoruz.
Daha önceki sunumlarda Merve hocamızı dinlemiştik mesela, Merve Hickok. "Ödevlerin yapay zekâyla yapılması sizi rahatsız eder mi?" diye kendisine sorduğumuzda "Hayır, rahatsız etmez, yapmalarına izin veriyorum, sadece analiz boyutunu önemsiyorum." demişti. Şimdi, siz burada 300-400 bin soruluk bir havuzdan bahsedince ben biraz korktum, çocuklarımız adına da bu kadar soru mu çözdürecek? Belki o kadar yoktur ama. Şimdi, bu içeriklerin ne kadarı ezbere dayalı? Ben onu merak ediyorum. Bir analiz içeren sorular ne kadar veya yapay zekâyla birlikte bu soru havuzunu yapılandırmayı düşünüyor musunuz?
Teşekkür ediyorum.
SEBİT EĞİTİM VE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ AŞ EĞİTSEL TASARIM TAKIM KAPTANI SERTAÇ AKDOĞAN - Merhabalar, öncelikle teşekkür ederim Sayın Vekilim.
Soru havuzumuz aslında yazılırken, daha soru üretim aşamasının başında bu süreçlerden geçiyor yani bu soruların hemen hemen belli bir dağılımı var. İşte, bilgi boyutunda, kavrama boyutunda, analiz boyutunda ama çoğu çoktan seçmeli soru olduğu için bunların, bunun getirdiği bir zorluk var aslında. Şimdi Bakanlığımızın yeni teşvik etmeye çalıştığı, aslında belki de daha eskiden kendi eğitim dönemimde benim hiç okullarda açık uçlu sorularla değerlendirildiğim bir dönemim olmamıştı ama son yıllarda giderek artan bir süreç vardı. Şimdi, bunun tekrardan açık uçlu süreçlere dönmesiyle aslında bu daha üst seviyede, analiz seviyesinde, sentez seviyesinde, belki de değerlendirme seviyesinde sorular sorulabilecek artık ama üniversite sınavı gibi ya da bizim liseye geçiş sınavlarında, aslında bu çoktan seçmeli soruların getirdiği bir zorluk var ve bu zorluk nedeniyle üst seviye sorularımız daha az ama uygulama yani bu sınavlara yönelik bir havuzumuz var, bunu belirtebilirim. Tabii ki yapay zekâyı burada bir soru üretme -biraz önce Bakanlığımızın da belirttiği gibi- süreçlerine asistanlar olarak eklemeyi düşünüyoruz sistemlerimizde yani bir metin verip bu metin üzerinden soru üretmesini ama bu soruyu doğrudan bir öğrencinin karşısına çıkarmaktan ziyade, bir öğretmen kontrolüyle tekrardan biraz düzenlemeye tabi tutularak havuza kazandırılması gibi süreçlere tabi tutulması ve bir de arka taraftaki, bunların uygulama yani öğrenciler tarafından kullanıldığı süreçte toplanan veriler üzerinden analiz edilerek aslında çalışan ve çalışmayan soruların daha hızlı bir değerlendirme sürecinde yapay zekânın kullanılması bizim iş planlarımızın içerisinde var şu anda, böyle ifade edebilirim.
Teşekkür ederim.