| Komisyon Adı | : | DIŞİŞLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | 2009 Gemilerin Emniyetli ve Çevreye Duyarlı Geri Dönüşümü Hakkında Hong Kong Uluslararası Sözleşmesinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı(1/474) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 28 .01.2016 |
OĞUZ KAAN SALICI (İstanbul) - Bu sayede bizim ülkemizin gemi geri dönüşüm sektöründe aslında dünyada önemli bir payı olduğunu öğrenmiş oluyoruz yani 14-15 milyon tonluk bir sökümden bahsediliyor, Türkiye'de de yaklaşık 1 milyon ton civarında bir kapasite oluştuğundan bahsediliyor.
Benim merakım şu: Anlaşmayla ilgili bir özel olumsuz bakışımız yok. Sadece 3'üncü maddenin 3'üncü fıkrasında, 3'üncü alt maddede 500 groston limiti var. Yani anlaşma diyor ki: "500 grostondan aşağı olan veya işletim ömürleri süresince sadece bayrağını taşıdığı ülkenin egemenlik ve yetki alanı içindeki sularda faaliyet gösteren..." diye devam ediyor. Bundan önce denizcilikle ilgili bir anlaşma geldiğinde 500 grostonun aslında denizcilik sektöründe çok ciddi bir standart, büyük bir standart olduğunu, aslında bizim ülkemizdeki filonun büyük bir kısmının 150-300 ve 300'ün... 300'ün üzerinde de çok az gemimiz olduğunu şey yapmıştık. Bu 500 grostondan aşağı olan gemilerle ilgili bir limit oluşturmuş oluyor mu bu madde?