KOMİSYON KONUŞMASI

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Sayın Başkan, Komisyonumuzun değerli üyeleri, TÜRASAŞ Genel Müdürümüz, Sayın Selim Koçbay ve ekibi, çok değerli Sayıştay üyeleri, çok değerli katılımcılar; hepinizi sevgi, saygı ve hürmetle selamlıyorum.

Evet, demiryolcu arkadaşları her seferinde burada ağırlamaktan hakikaten ben de çok mutlu olduğumu söylemek istiyorum çünkü on iki yıl birlikte çalıştığımız arkadaşlarımız gelmiş, hoş gelmişler diyoruz.

Değerli katılımcılar, öncelikle, demiryolları hakikaten Türkiye'de gelişmeye başlayınca, yeniden devlet politikası hâline gelince sadece altyapı yapmak, tren hattı yapmak yetmiyor, sanayiyi de geliştirmek gerekiyor; onun için de hemen bu çalışmalara başlanıldı. Bu çalışmaların yani millî elektrikli tren setinin geçmişi on beş yıla dayanan bir çalışma. Hakikaten bu arkadaşlar da çok önem verdiler bu konuya, vermeye de devam ediyorlar. Gördüğünüz gibi her setin başında millî elektrikli tren seti, millî banliyö tren seti, millî elektrikli hızlı tren seti gibi isimler koyarak her zaman millî ve yerliliğe önem verilen ve de demir yolları sanayisinin gelişmesi için çaba gösterilen birtakım projeleri hayata geçirmeye çalışıyorlar. Bunların içerisinde en önemlisi Millî Elektrikli Tren Seti; bunlar çalışıyor şu anda Türkiye'de. Gerçekten belki biraz hatıra olacak ama yani 2003 yılında, geldiğimiz zaman Türkiye'de üretilen hemen hemen hiçbir şey yoktu gibi; ray yok, hızlı tren traversi doğru dürüst yok, makine yok, banliyö seti yok, hiçbir şey yokken şimdi hemen hemen her şeyin üretildiği bir ülkemiz var, bunun için de herkesin gurur duymasını istiyorum. Demir yolcularının daha çok gurur duyması gerekir diyorum.

Gerçekten hızlı tren yapıyoruz yani bu da hızlı tren seti 225 kilometre. Aslında Türkiye'ye uygun olan sette 200 kilometre daha uygun çünkü o hatta hem yolcu taşımacılığı hem de yük taşımacılığı yapılabiliyor. Eğer 200 kilometreyi geçerse yük taşımacılığı yapmakta zorlanılıyor. Onun için 200 kilometre olması da uygun bir seçim. Dolayısıyla, arkadaşların emeklerine hakikaten çok teşekkür ediyorum, buna verdikleri önem için. Bu üç fabrikanın birleştirilmesiyle de bir güç oluştu, daha da iyi oldu; hem Sivas hem Eskişehir hem de Sakarya'da. O illerimizin de ekonomisini canlandıran demir yolları sanayisinin kurulması bizi de mutlu ediyor, inşallah daha da gelişecek diyoruz.

Ben sadece... Soru olarak burada görmedim; dizel elektrik lokomotifler de üretmeye devam etmemiz lazım. Onu görmedim, belki de üretiyorsunuz. Dolayısıyla hem dizel hem de elektrikli araçların Türkiye'de üretilmesi ve buna katkı verdiğiniz için teşekkür ediyorum. Meclis olarak, Komisyon olarak da her türlü desteğe hazır olduğumu bildiriyor, tekrar teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum; sağ olun.