| Komisyon Adı | : | (10/235, 837, 1601, 1602, 1800, 1801) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Komisyon Başkanı Fatih Dönmez'in, toplantıya gelen Kars Kafkas Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü öğrencilerine hoş geldiniz dediğine ve Komisyonda bugün sunum yapacak HYPE Kurucusu Sarper Danış'ın sektörde yapay zekânın kullanımıyla ilgili çalışmalarına ilişkin açıklaması |
| Dönemi | : | 28 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 30 .04.2025 |
BAŞKAN FATİH DÖNMEZ - Bu arada tabii, fark ettiniz, Hocamız konuşurken içeriye genç kardeşlerimiz girdi. Kars Kafkas Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümünden öğrenci arkadaşlarımız var. Buraya kadar zahmet etmişler, onlara hoş geldiniz diyorum. Kendilerine de Kars Milletvekilimiz Adem Vekilimiz eşlik etti.
Şimdi, gençler, tabii, biz yapay zekâyı araştırıyoruz. Üçüncü konuşmacımız sanatla ilgili bölümü kapattı, şimdi son konuşmacıyı inşallah dinleyeceğiz.
Son konuşmacımız Sarper Danış. Pazarlama ve İletişim Uzmanı. HYPE kurucusu.
Sarper Bey, sizi alalım.
SANATÇI ALP DOĞU ESER - Çok teşekkürler dinlediğiniz için.
BAŞKAN FATİH DÖNMEZ - Hocam, tekrar teşekkür ediyoruz. Siz yine izlemeye devam edebilirsiniz.
Tabii, bugün İletişim Başkanlığıyla, Anadolu Ajansı'yla devam ettik. Ardından biraz farklılaştık belki ama aslında gene konu birbiriyle de çok izole değil, yakın alanlar. Bugün de hani pazarlamada, dijital pazarlamada özellikle, on-line reklamcılık ve dijital pazarlama sektöründe yapay zekâ kullanılıyor mu, nasıl kullanılıyor, bunun sektöre olan etkileri olumlu ya da olumsuz nasıl olacak, işte bu konuda eğitim almış, çalışmaları olan Sarper Beyi dinleyeceğiz. Kendisi HYPE kurucusu. İstanbul Erkek Lisesi mezunu Sarper Bey, eğitimine daha sonra Almanya'da pazarlama ve bilişim teknolojileri alanında devam etmiş. Kariyerinde 2001 yılında on-line reklamcılık ve dijital pazarlama sektöründe adım atan Danış, bu alandaki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek sektörün öncülerinden birisi hâline gelmiş. Tabii, burada çalıştığı kurumlar var; bankalar, bazı holdingler, hava yolu şirketleri, iletişim şirketleri gibi, bunlarla da çözüm ortaklığı yapmış, sonuç ve odaklı çözümler sunmuş durumda. Evet, bu yirmi yılı aşkın deneyimi tabii yirmi dakikada özetlemek kolay değil Sarper Bey ama bu zorluğun altından kalkacağınıza inanıyoruz. Son konuşmacısınız. İnşallah süratle yirmi dakikada toparlarız, sonra da soru-cevaplara geçeriz.
Buyurun.