KOMİSYON KONUŞMASI

HASAN ARSLAN (Afyonkarahisar) - Teşekkürler Sayın Bakanım.

Ben, burada "nükleer tıp teknikeri" tanımı konusunda Kayıhan Bey'in eleştirisi için bir şey söylemek istiyorum. Burada tanımlanan teknikerin adı "nükleer tıp teknikeri" tabii. Nükleer tıp biriminde yapılacak işlerle alakalı aldığı eğitimlerin unvanına yansıması aslında bu. Nükleer tıp teknikeri sıcak oda eğitimi aldıktan sonra, tabii ki orada, sıcak odada hazırlığı nükleer tıp teknikeri yapmalı, hemşire değil ya da sağlık fizikçisinin sıcak odanın içerisinde bulunmasına gerek yok sahada, uygulamada Kayıhan Bey; bunu belirtmek istedim.

Diğer bir konu, diş teknisyenliği konusu. Biliyorsunuz, diş teknisyenliği ya da teknikerliği konusu teorik eğitimin dışında, daha çok el becerisini gerektiren bir konudur. Teorik eğitim tabii ki alacaklar ama daha ziyade, el becerisi üzerine temelli organize edilmesi gereken bir konudur ve bu mesleğin ortaöğretim seviyesine çekilmesi aslında yerindedir. Teknikerliği değersizleştirmek düşüncesi kesinlikle ve kesinlikle yok, bunu söyleyeyim.

Diğer bir yaklaşım da mezun olacak teknisyen ya da mezun olacak teknikerlerin atanması konusu, Aylin Hanım bahsetti, Tabii, hepsi devlete atanacak diye beklenmiyor. Biliyorsunuz, daha çok sahada, laboratuvarlarda iş bulma imkânı var. Burada, şu eleştirinize katılıyorum, yerinde buluyorum: Bu eğitim programlarının, YÖK tarafından olsun, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından olsun ülkemizin ihtiyacını karşılayacak sayılarda ve oranlarda sık sık kontrol edilmesi lazım ve ihtiyaçtan fazla eğitimi sağlamış olmamız insan kaynağı israfına sebep oluyor bir şekilde; bu duruma da katılıyorum tabii ama buradaki nükleer tıp teknikerliği olsun ya da diş teknisyenliğinin tanımı olsun, mesleki el becerisi gerektirdiği için çekilmesini yerinde bulduğumu belirterek söz almak istedim.

Teşekkür ediyorum.