KOMİSYON KONUŞMASI

AYKUT KAYA (Antalya) - Sayın Bakan, geçtiğimiz hafta Ankara'dan Gazipaşa'ya özel uçakla geldiniz ama sizin bir saatte geldiğiniz Gazipaşa'ya artık vatandaşlarımız yedi-sekiz saatte gelebiliyor çünkü AJet Gazipaşa-Ankara uçuşlarını durdurmuş durumda. Vatandaşlarımız büyük mağduriyet yaşıyorlar. Sizden AJet'le görüşüp bu hattın yeniden açılmasını hemşehrilerim adına talep ediyorum.

Yirmi iki yıldır devam eden Gazipaşa-Anamur yolu ne zaman bitecek Sayın Bakanım? Gazipaşa'mızın, Anamur'umuzun hak ettiği değeri bu ilçelerimize verin artık.

Yeni otoyol projesinde trafiğin en yoğun olduğu Serik-Antalya hattını kapsam dışı bırakıyorsunuz. Bu yolun Antalya-Gazipaşa arasında kesintisiz olması gerekirdi. Yanlış ve eksik bir yatırım yapıyorsunuz. Serik-Antalya ve Konaklı-Alanya arasında ciddi zaman kaybı olacak. Ne yazık ki 2,3 milyar euroluk yatırımdan istenilen verim alınamayacak. "122 kilometrelik yol otuz altı dakikaya inecek." dediniz. Sayın Bakanım, bu hesabı Ferrari'ye göre mi yaptınız, merak ediyorum. Bu yolun mevcut güzergâhı birçok mahallemize zarar veriyor. Yolun henüz başındayken gerekli revizyonlar yapılarak mahallelerimiz bu zarardan kurtarılabilir.

Akseki Yol Kavşağı ile Konaklı arasında Yalçıdibi'nden sonra yolun yukarıdan aşağı kaydırılması gerekir. Alara'da verilen bağlantı yolu İncekum ile Avsallar arasına alınırsa Karakaya, Çakallar, Alara ve Okurcalar mahallelerimizin zarar görmesinin önüne geçilebilir. Avsallar-Akdam arasına 3 kilometrelik bir tünel yapılırsa Avsallar, Akdam, Türkler ve İncekum korunur.

Konaklı'ya verilen bağlantı yolu Konaklı, Emişbeleni ve Toslak'a zarar veriyor. Oysa bu yol kesintisiz şekilde Alanya ve Gazipaşa'ya kadar devam etmelidir.

Yine, Antalya-Alanya arasındaki D400 Kara Yolu üzerinde Manavgat ilçemizde bulunan Gültepe, Ilıca, Çolaklı ve Taşağıl kavşakları ile Serik ilçemizdeki Sanayi, Kadıoğlu ve Gedik kavşaklarına köprülü kavşak yapacağınızı söylemiştiniz. Ne oldu Sayın Bakanım bu sözlerinize?

Serik'te maliyetlerden dolayı köprülü kavşak yerine akıllı kavşak yaptınız ama bu maalesef akıllı bir çözüm olmadı. Bir an önce bu kavşaklara köprülü kavşak yapın, yoksa trafik ilerlemiyor, vatandaşımız yollarda perişan oluyor.

Akseki-İbradı arasında Çamlı Yokuş mevkisinde "S" şeklindeki virajda birçok kaza meydana geliyor. Bu tehlikeli virajın acil olarak düzeltilmesi gerekiyor.

Yine, Antalya-Konya yolunda Taşağıl ile Derebucak arasındaki güzergâhın büyük bölümünde cep telefonu çekmiyor. Bölgeye acilen baz istasyonları kurulmalıdır.

Taşağıl Mahallemiz Konya-Antalya arasındaki ana yolunun artık tam içinde kalmış durumda, tüm araçlar mahallemizin içinden son sürat geçiyor. Ne yazık ki birçok vatandaşımız kazalarda hayatını kaybediyor. Bu nedenle Taşağıl'ın girişlerine acilen trafik önlemleri alınmalı, ayrıca Taşağıl-Beşkonak yol ayrımına da öğrencilerimiz için bir üst geçit yapılmasını hemşehrilerim adına talep ediyorum.

Antalya'mızda 3 kritik çevre yolundan Kuzey Çevre Yolu'nun 37 kilometrelik hattının sadece 18 kilometresi tamamlandı. 19 kilometresini ne zaman bitireceksiniz? Batı Çevre Yolu'ndaki Duraliler Kavşağı çok yavaş ilerliyor, bu kavşağı ne zaman bitireceksiniz? Efeler Kavşağı'na hiç başlamadınız, bu kavşak ne zaman bitecek? Hürriyet Caddesi üzerindeki Uncalı Kavşağı hâlâ tamamlanmadı, bunu ne zaman bitireceksiniz? 15 kilometrelik Kuzey-Batı Çevre Yolu'na tek bir kazma bile vurmadınız, bu yolu ne zaman bitireceksiniz?

Sizden önceki bakanlar "Antalya'ya hızlı treni 2023 yılına kadar 3 koldan getireceğiz." demişlerdi, bu sözlerinize ne oldu Sayın Bakan? Ayrıca, Antalya-Gazipaşa arasında raylı sistem projesi olup olmadığını size soru önergesiyle sordum, siz "Gündemimizde yok." diye cevap verdiniz. Geçtiğimiz günlerde Sayın Mevlüt Çavuşoğlu "Antalya-Gazipaşa raylı sistemine başlıyoruz." dedi. Hanginize inanalım Sayın Bakanım, biz de şaşırdık. Raylı sistem yapılırsa trafik yüzde 20 azalacaktır.

22 Aralık 2022 yılında temeli atılan Kasaba-Gömbe yolunda neredeyse üç yıl geçti ama 38 kilometrelik güzergâhın sadece yüzde 30'u tamamlandı. Yapılan yerlerde bile bozulmalar var. Trafiğin son derece yoğun olduğu bu yol ne zaman tamamlanacak? Lütfen bu yol için net bir tarih verin.

Kaş ile Finike arasında 15-20 mahallemizin aktif kullandı. Kasaba-Dirgenler-Karadağ-Dağbağ-Yazırbeli-Yeşilköy-Çatallar hattındaki yol 1960'ta yapılmış, 70'te asfaltlanmış ve o günden bu yana aynı şekilde kalmıştır. Bölgenin en önemli bağlantı yollarından biri olmasına rağmen yol çok dar ve virajlı; 2 araç yan yana zor geçiyor. Bu yolun acilen genişletilmesi ve virajların düzeltilmesi gerekiyor. Bunu hemşehrilerim adına talep ediyorum Sayın Bakanım.

Sayın Bakanım, Kaş-Kalkan arasındaki yolda cep telefonu birçok noktada çekmiyor.

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Teşekkür ediyorum.

AYKUT KAYA (Antalya) - "Bitirin." dediler, bir bitireyim bu paragrafı, şunu bitireyim.

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Sayın Kaya, bitti.

AYKUT KAYA (Antalya) - Şu paragrafı bitireyim.

VELİ AĞBABA (Malatya) - On saniye...

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Sayın Ağbaba, herkese aynı uygulamayı...

Lütfen, gecenin 11'i oldu ya!

AYKUT KAYA (Antalya) - Şu paragrafı...

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Gecenin 11'i oldu ya, Allah'ını seversiniz ya!

AYKUT KAYA (Antalya) - 2 cümle...

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Değerli arkadaşlar, bir müsaade edin, zaten fazlasıyla söz verdim ya!

AYKUT KAYA (Antalya) - Başkanım, bir cümle, iki cümle ya!

BAŞKAN MEHMET MUŞ - Neyse, bunun yarını da var.

AYKUT KAYA (Antalya) - Sayın Bakanım, Kaş-Kalkan arasındaki yolda cep telefonu birçok noktada çekmiyor. Hem vatandaşlarımız hem de turistler iletişimsiz kalıyor. Bu güzergâhta acilen baz istasyonları kurulmalı ve kesintisiz iletişim sağlanmalıdır.